• Economia
  • Catalunya concentra el 28,1% dels viatgers 'low cost'

Catalunya concentra el 28,1% dels viatgers 'low cost'

Ryanair, easyJet i Vueling acaparen el 65,4% de passatgers de baix cost de tot l'Estat fins al setembre

El creixement de Vueling posa en risc la seva sostenibilitat
El creixement de Vueling posa en risc la seva sostenibilitat
Europa Press
19 d'Octubre de 2016
Act. 19 d'Octubre de 2016
Les aerolínies de baix cost van transportar més 31,69 milions de passatgers a Espanya de gener a setembre, la qual cosa suposa un 12,6% més pel que fa al mateix període de 2015, segons les dades difoses per la Sotsdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics, dependent del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.

Per contra, les companyies tradicionals van traslladar més de 31,67 milions de viatgers en els nou primers mesos de l'any, un 10,8% més que el mateix període de l'any anterior, del total de 63,36 milions de viatgers internacionals que van arribar per avió de gener a setembre, un 11,7% més que un any abans.

D'aquesta forma, les companyies de baix cost i les tradicionals es van repartir al 50% el tràfic aeri de passatgers en els nou primers mesos de l'any.

Al setembre, les low cost van transportar 4,17 milions de viatgers, un 11,7% més que en el mateix mes de l'any precedent, captant el 49,7% del tràfic aeri, mentre que les tradicionals van traslladar a 4,22 milions de passatgers, un 12,6% més que en el mateix mes de l'any 2015, amb el 50,3% del flux total.

Entre les companyies de baix cost (CBC), Ryanair, easyJet i Vueling segueixen liderant el rànquing, concentrant entre les tres el 65,4% del volum de passatgers generats en low cost i el 32,5% del total del flux aeri internacional rebut a Espanya. Les tres van mostrar avanços notables al setembre.

De gener a setembre, els principals països emissors de passatgers internacionals amb destinació a Espanya van mostrar un notable creixement que va beneficiar a gairebé totes les comunitats, a excepció de la Regió de Múrcia, Cantàbria i Aragó. El 80,5% del total del luxe aeri va provenir de la UE, experimentant un augment del 12,1%.

Regne Unit i Itàlia, els principals mercats
Regne Unit, amb 11,66 milions de passatgers, el 36,8% del total, va liderar les arribades en baix cost a Espanya fins a setembre, després d'un augment del 14,4%; li va seguir Itàlia, amb l'11,8% de les entrades per aquesta via, fins a fregar els 3,75 milions de viatgers, un 9,8% més, i Alemanya, amb el 11% del total, i gairebé 3,5 milions de viatgers en low cost, un 13,3% més.

França, amb el 8,5% del total de passatgers en low cost, va augmentar un 10,6% els seus viatgers de gener a setembre, fins als 2,68 milions.

Segueixen els Països Baixos amb 1,98 milions de passatgers en companyies de baix cost, la qual cosa suposa un 12,5% més pel que fa als nou primers mesos de 2015, amb el 6,2% del total.

A continuació, Irlanda ( 16,4%), Suïssa (-0,8%) i Bèlgica ( 12,5%) que van acaparar el 3,1% del total de viatgers, amb 979.919 viatgers, 976.995 passatgers i 971.651 turistes, respectivament.

Per contra, els països nòrdics van registrar augments en els nou primers mesos de l'any, amb un 27,6% més de passatgers arribats des de Dinamarca i un 17,4% més de viatgers, posicionant-se com el novè comprat emissor.

Eivissa acumula el major augment
L'aeroport Barcelona-El Prat va acaparar el 25,5% del total de viatgers en low cost, amb un creixement del 13,3% i amb més de 8,08 milions de passatgers, liderant les arribades de passatgers a Espanya per aquesta via.

Segueix el de Màlaga-Costa del Sol, amb un 12,1% del total i un 14,9% més d'arribades en baix cost, fins als 3,84 milions de passatgers, i Palma de Mallorca va rebre a un total de 3,55 milions de passatgers en companyies de baix cost en els nou primers mesos de l'any, amb un augment del 16,1%, la qual cosa suposa l'11,2% del total.

A continuació, l'aeroport d'Alacant, amb 3,5 milions de passatgers de baix cost, un 16,1% més, i el 11% del total. En quarta posició, es va situar l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas, que va acaparar el 10,9% de flux en baix cost, en transportar 3,45 milions de passatgers, la qual cosa suposa un 6,3% més enfront del mateix període en 2015.

Eivissa va ser l'aeroport que més va incrementar els seus passatgers amb respecte els nou primers mesos de l'any precedent ( 19,5%) en baix cost, amb 1,28 milions de viatgers, un 4% del total. Per la seva banda, València va incrementar els seus passatgers per aquesta via en un 14%, Tenerife Sud ( 13%) i Gran Canària ( 15,8%) i Lanzarote repuntó en un 9,4% els seus passatgers arribats per aquesta via en els nou primers mesos de l'any.

Catalunya, la més beneficiada
Per comunitats, Catalunya ha acaparat en els nou primers mesos de l'any el 28,1% de passatgers en baix cost, amb més de 8,91 milions de viatgers, un 11,6% més.

Balears va ser la segona Comunitat més beneficiada i va rebre al 16,3% de viatgers en baix cost, fins a 5,17 milions, un 17% més. I en tercer lloc se situa Andalusia, amb el 14,8% del total d'entrades per aquesta via, fins a 4,69 milions de passatgers ( 15,2%).

A aquestes els segueix el País Valencià amb 4,57 milions d'entrades en baix cost fins a setembre, la qual cosa suposa un 15,6% més que fa un any i el 14,4% del total. Les illes Canàries van sumar 3,68 milions de viatgers, un 11,6% del total i un 11,9% més que el registrat fa un any.

La Comunitat de Madrid va acaparar el 10,9% d'arribades totals, fins a superar els 3,45 milions de passatgers després d'un augment del 6,3%.

Al setembre, Catalunya i Balears van ser les destinacions amb més arribades internacionals en CBC, concentrant el 27,7% i el 19,3% del total del flux aeri en baix cost, respectivament. Les majors pujades en el novè mes de l'any les van registrar Balears ( 17,8%), Andalusia ( 16,8%) i País Valencià ( 16,4%).