Catalunya va tancar el tercer trimestre amb 9.066 estacions de recàrrega de vehicles elèctrics, segons el baròmetre de l'electromobilitat d'aquest període, elaborat per la patronal Anfac. Això suposa un 4% més en comparació amb l'anterior trimestre (8.717) i situa Catalunya com la comunitat autònoma amb més estacions de l'Estat, concentrant gairebé una quarta part del total (37.876), i pràcticament doblant Madrid (4.985) i Andalusia (4.544), els altres dos territoris amb més nombre.
L'informe també detalla que a Catalunya hi havia 2.336 punts sense servei (la font són usuaris que ho han traslladat a Anfac), el que més de l'estat espanyol. En el cas que fossin d'accés al públic, la infraestructura sumaria més d'11.000 llocs per endollar.
Catalunya, per sobre de la mitjana de l'Estat
D'altra banda, el baròmetre assenyala que els indicadors globals que valoren la penetració dels vehicles electrificats i la instal·lació d'infraestructures d'accés públic van millorar dues dècimes, passant dels 18 punts entre abril i juny als 18,2 del tercer trimestre. Un guarisme per sobre de la mitjana de l'estat espanyol (15,3) i que va situar Catalunya per darrere de Madrid (21,8) i Navarra (20,5). Tot i això, aquestes xifres es troben lluny de la mitjana de la Unió Europea, que va variar dels 29,1 punts als 28,6.
L'Estat té 37.876 punts de recàrrega, encara "lluny" de l'objectiu de 63.500 estacions per a finals de 2024 que estableix Brussel·les
Al conjunt de l'Estat, els punts de recàrrega van créixer un 6% entre juliol i setembre respecte al segon trimestre, fins a 37.876. El baròmetre subratlla que la xifra "segueix lluny de l'objectiu" de 63.500 estacions per a finals de 2024, tal com estableix el marc del Fit for 55 de la Comissió Europea. Alhora, l'estudi recorda que la xarxa "podria ser fins i tot major" si s'activessin els 10.333 punts que no estan operatius, cosa que suposa que "més del 21% de la infraestructura instal·lada no estigui en funcionament".
El director general d'Anfac, José López-Tafall, lamenta que els "milions d'euros" que estan invertint els fabricants i operadors "no són visibles". En aquest sentit, ho exemplifica amb la manca de senyals de trànsit a les carreteres informant de la presència d'electrolineres, malgrat que "ja estan dissenyades i aprovades fa més de dos anys" per la Direcció General de Trànsit (DGT). López-Tafall recalca que aquests elements "donen més confiança" a l'usuari del vehicle elèctric.