• Economia
  • El 40% de les famílies catalanes incrementa el consum de marques blanques

El 40% de les famílies catalanes incrementa el consum de marques blanques

La principal raó d'aquest comportament, segons un estudi d'Aldi, és el preu

Interior d'un supermercat | iStock
Interior d'un supermercat | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
21 de Juny de 2023
Act. 16 de Novembre de 2023

Un 40,2% de les famílies catalanes ha incrementat el consum de marques blanques en el darrer any, un 59,4% si es té en compte el balanç realitzat des del 2020. Aquesta és una de les principals conclusions d'un estudi elaborat per Aldi. La principal raó del comportament del consumidor és el baix preu del producte, per davant d'altres variables com la qualitat o la varietat d'un determinat establiment.

Segons la cadena de supermercats, a Catalunya, la marca pròpia ja representa més de la meitat del pressupost setmanal destinat a la cistella de la compra. A la resta de l'Estat, les famílies inverteixen quatre de cada deu euros en aquest segment de productes. En línies generals, els aliments més adquirits són la fruita, la verdura, els ous i les begudes refrigerades.

Més enllà de preu, gran part dels consumidors prioritzen una determinada marca pròpia en funció de la procedència geogràfica del proveïdor o la seva condició de producte de proximitat. En un altre ordre, sense deixar el món alimentari, el Banc dels Aliments ha anunciat que, durant l'any 2022, va recuperar unes 11.000 tones d'aliments. La major part procedents d'excedents del sector primari, la restauració i la distribució.