La DO Cava encara la campanya de Nadal amb optimisme | ACN - Gemma Sánchez
La DO Cava encara la campanya de Nadal amb optimisme | ACN - Gemma Sánchez

La DO Cava registra unes vendes de 170 milions d'ampolles

El sector encara amb optimisme la campanya de Nadal

La DO Cava ha tancat els primers nou mesos de l’any amb unes vendes de 170 milions d’ampolles, una xifra que representa un increment d’un 2,35% en comparació amb el mateix període de l’any passat. Concretament, l'increment més gran s’ha vist al mercat espanyol (7,65%), mentre que a l’estranger hi ha un lleuger augment (0,33%). Pel que fa a l'impacte de la sequera, el sector preveu una reducció de la producció al voltant d'un 20% de mitjana. Javier Pagés, president del consell regulador, encara amb optimisme la campanya de Nadal gràcies al bon comportament del consum fins ara tot i el context econòmic. "L'economia està una mica alentida i a escala nacional, la restauració i el turisme tiren del mercat", ha analitzat Pagés.

A escala internacional, han pujat un 0,33%, tot i que la DO Cava ha subratllat els increments en el mercat britànic, amb un 19,33%; un dels principals països en volum, juntament amb Alemanya (1,27%) i el belga (1,95%). Altres mercats que es troben en els 15 primers han experimentat augments importants, com és el cas del Brasil, amb un 76,29%; Polònia (33,29%), França (17,69%) i Països Baixos (11,38%). En total, el mercat internacional concentra un 70% de les vendes dels 349 cellers associats a la DO. Amb tot, el president de la DO considera que les dades dels primers nou mesos són "sòlides i bones". Per posar-ho en context, les ha comparat amb les DO espanyoles, que al juliol havia registrat un descens del 7% en les vendes al mercat internacional i un 6,5% en el mercat espanyol.

Respecte de la campanya de Nadal, una de les més rellevants de l'any per al sector, el president de la DO Cava ha comentat que el sector l'encara amb optimisme. "Si fins ara, en aquest context, ha tirat, no veig raons perquè no continuï així", ha afegit. Per això, espera que les vendes augmentin lleugerament respecte de les 249 milions d'ampolles venudes el 2022 i situar-se al voltant dels 250 o 252 milions. D'altra banda, Pagés ha admès que l'impacte de la sequera els farà reduir la producció. "Hem tingut una collita curta que s'ha de sumar a la de l'any anterior i ens deixa menys ampolles per vendre", ha apuntat el president de la DO Cava. En aquest sentit, Pagés ha situat el descens de la producció en un 20% i escaig de mitjana tot i que ha matisat que l'afectació ha anat per zones i en alguns casos la caiguda s'ha enfilat fins al 30% o més.

Més informació
El cava català: del prestigi al low-cost amb l'ombra del boicot
Els plans de Corpinnat per liderar el cava de qualitat
Freixenet presenta un ERTO per a tots els treballadors
Avui et destaquem
El més llegit