El CEO i general manager d'Iryo, Simone Gorini, ha assegurat que els preus de l'alta velocitat pujaran "segur" i ha afirmat que cal donar el "valor just" al servei. En un col·loqui al Círculo Ecuestre. Gorini ha afirmat que els ingressos continuen augmentant perquè l'ocupació també és elevada. No obstant això, ha advertit que també hi ha uns costos alts, i per això ha demanat a Adif una rebaixa dels cànons. En aquest sentit, ha posat l'exemple d'Itàlia, on s'han reduït un 40% i això ha permès una rebaixa dels preus dels bitllets i un increment de les freqüències. D'altra banda, Gorini s'ha mostrat interessat en operar el corredor mediterrani en la segona fase de la liberalització i, a escala europea, la ruta Barcelona- París.
Gorini ha comentat que l'alta velocitat és un "producte important" i que cal donar-li el valor que té i posicionar-lo "més amunt". Per això, ha considerat que és "fonamental" proposar un servei per a diversos públics com la classe business.
Iryo va entrar en servei a l'Estat el novembre del 2022 i en el seu primer any sencer de servei, el 2023, va transportar 6 milions de viatgers entre Barcelona i Madrid i preveu arribar als 10 milions aquest mes de juny. El directiu ha revelat que el 40% dels viatgers són per negocis i el 60% per oci, aproximadament.
El directiu ha revelat que el 40% dels viatgers són per negocis i el 60% per oci
Preguntat per si Ouigo està fent dumping amb els seus preus baixos, tal com va criticar el ministre de Transports, Óscar Puente, Gorini no ha volgut entrar en aquesta "polèmica" i s'ha limitat a dir que la companyia està centrada en "aportar valor". En qualsevol cas, ha descartat que amb aquesta política Ouigo sigui una "amenaça" en tractar-se d'un producte de "baixa qualitat".
Respecte a nous serveis a l'Estat, el conseller delegat de la companyia ha mostrat interès a operar en un futur la ruta entre Barcelona i el País Valencià. "Esperem molt el corredor mediterrani", ha admès Gorini, que ha defensat que hi ha "negoci" i que en ser d'ample UIC serà més fàcil per operar aquest trajecte. En canvi, a Galícia, on també té interès, pot ser més dificultós -ha dit- perquè l'ample més ibèric i caldria comprar nous trens.
Gorini (CEO i general manager d'Iryo): "Esperem molt el corredor mediterrani"
El conseller delegat d'iryo ha mostrat el seu "total convenciment" que el ferrocarril està començant a viure una "edat d'or" i ha afirmat que és un mode de transport que "està explotant" a França, Itàlia i el Regne Unit.
D'altra banda, Gorini ha reiterat que la companyia no té interès a concórrer al procés de liberalització del servei de Rodalies (Cercanías a l'Estat). En aquest sentit, ha recordat que la liberalització serà molt petita i ha manifestat que oferir un servei com aquest és "molt complicat des del punt de vista operatiu". "S'hi ha d'entrar amb molta determinació, inversió, trens si organització. No és una cosa senzilla", ha sentenciat.