
La renovació del MotoGP al Circuit de Barcelona-Catalunya suposarà el pagament d’un cànon progressiu fins al 2031. Segons ha explicat el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, consistirà en una taxa anual que pot enfilar-se “entre 12 o 14 milions d’euros” i que “s’aniran actualitzant amb el pas del temps durant aquests cinc anys”. Sàmper ha recalcat que és una quota que “s’està pagant a tots els grans premis”. Per una altra part, el conseller ha explicat que s’està elaborant un estudi per calcular l’impacte econòmic “del moviment que genera” l’equipament esportiu i ha apuntat la possibilitat que estigui al voltant dels 500 milions. Sàmper ha precisat que el 25% d’aquesta factura prové del MotoGP.
El titular d’Empresa i Treball ha concretat que el “retorn” de tot el que s’organitza durant l’any al traçat de Montmeló, més enllà de MotoGP i la Fórmula 1, se’n beneficia el sector hoteler i de la restauració, especialment del Vallès Oriental. Tot i que també ha afegit que implica “activitat industrial al voltant de l’automoció” i, per tant, suposa “generació de llocs de treball”, així com el moviment comercial quan hi ha esdeveniments esportius.
Consistirà en una taxa anual que pot enfilar-se “entre 12 o 14 milions d’euros” i que “s’aniran actualitzant amb el pas del temps durant aquests cinc anys”
Sámper considera que amb el Circuit es pot fer “turisme esportiu” i ha recalcat que “la inversió i el cànon que s’hagi de fer té un retorn molt positiu”. En aquest sentit, el conseller ha qualificat d’una quantitat “molt important” i ha insistit que l’anterior informe, que xifrava en uns 400 milions, “és de fa molts anys i que s’està sobre els 500 milions d’euros” actualment, encara que espera disposar d'un nou treball per corroborar-ho.
El conseller delegat de Dorna, Carmelo Ezpeleta, ha confirmat que l'allargament de la competició de MotoGP al Circuit de Barcelona Catalunya serà al setembre, igual que serà enguany (els últims ha variat en el calendari, però sempre al voltant de l’estiu). Ezpeleta ha recalcat que la cita de Montmeló continua “perquè s’ho ha guanyat” i “s’ho mereix”. El responsable de l’empresa ha recordat que “des del 1992 es fan les curses aquí i sempre ha sortit molt bé”.
Sámper considera que amb el Circuit es pot fer “turisme esportiu” i ha recalcat que “la inversió i el cànon que s’hagi de fer té un retorn molt positiu”
Menys curses al calendari
Ezpeleta ha avançat que el calendari de MotoGP del futur no tindrà les cinc cites de la península Ibèrica que hi ha actualment. El conseller delegat de la firma que té els drets comercials de la competició ha garantit que “els cinc no hi seran segur, ni possiblement quatre”. El Circuit de Barcelona-Catalunya sí que figurarà, segons ha dit, ja que hi ha “un contracte fins al 2031”.
Discreció per la Fórmula 1
Per una altra part, Sàmper no ha donat cap pista sobre el futur de la Fórmula 1 a Montmeló. El conseller d’Empresa i Treball ha admès que és “optimista” de la possible continuïtat; tot i això, ha apel·lat a la “discreció”. En aquesta línia, ha recordat que l’acord amb Dorna ha estat fruit d’aquesta “manera de fer” i tot i “lamentar no poder contestar” a les reiterades preguntes dels periodistes, “ni es pot ni s’ha de dir res al respecte”.