Omplir el rebost de productesecològics pot arribar a duplicar el preu de la cistella mitjana d'un consumidor, passant d'uns 141 a uns 280 euros. Segons un estudi d'Asufin difós aquest dimecres, tot i la voluntat cada vegada més generalitzada de la població d'optar per opcions de consumsostenible, hi ha dues grans barreres: el preu i la "desinformació".
Tal com detalla l'entitat, les diferències de preu entre productes ecològics i comuns arriben al 200 i el 300% en el cas de productes com el pa de motlle o les galetes de civada. En canvi, a l'oli d'oliva o els filets de vedella ronda només el 30%. Per categories, la diferència més gran de preu es troba als llegums i els cereals mentre que els més igualtats són l'oli, la llet i els sucs.
Les diferències de preu entre productes ecològics i comuns arriben al 200 i el 300%
L'estudi d'Asufin també fa una comparació entre supermercats amb gamma ecològica. Així, si es mira per cadenes l'estudi indica que el sobrepreu més gran correspon a Carrefour. Per darrere està Alcampo, Aldi i El Corte Inglés. Finalment, l'entitat proposa consumir més aliments frescos i menys processats i fer un esforç per analitzar la publicitat i l'etiquetatge del producte per evitar confusions i enganys.