• Economia
  • Comencen les rebaixes (avançades) d’estiu

Comencen les rebaixes (avançades) d’estiu

El tret de sortida dels descomptes s’anticipa un dia amb una perspectiva de despesa menor però més ocupació

Tres dones amb bosses miren un aparador on hi ha els cartells que anuncien les rebaixes
Tres dones amb bosses miren un aparador on hi ha els cartells que anuncien les rebaixes
Redacció VIA Empresa
Barcelona
30 de Juny de 2017
Act. 30 de Juny de 2017

Els comerços inicien el període de rebaixes d’estiu aquest divendres, un dia abans del que indica el calendari, que apunta al dia 1 de juliol com a tret de sortida del període de descomptes. El Corte Inglés ha avançat per primer cop en la seva història l’inici de les rebaixes de manera “excepcional”, ha indicat l’empresa en un comunicat. Inditex també avança els descomptes per aprofitar el calendari. Des de la liberalització de les rebaixes el 2012, moltes firmes ja fan rebaixes d’estiu des de fa dues setmanes, com és el cas de Sfera, a marca de moda de El Corte Inglés, Cortefiel, Bimba y Lola, Women's Secret, Springfield o H&M, que ja han penjat els cartells de rebaixes als seus aparadors.

La Fundació Barcelona Comerç se suma a l'inici majoritari de la campanya de rebaixes d'aquest divendres per fer "front comú" amb el sector, ja que advoca que el màxim d'actors possible comenci alhora la campanya per fer valer el concepte de rebaixes.

El president de la fundació, Salva Vendrell, defensa que "tanta disgregació en la temporalitat i l'inici de les rebaixes pot acabar, de cara al consumidor, normalitzant la venda amb descompte", provocant que no percebi les rebaixes com una cosa avantatjosa.

"El fet de tenir un únic tret de sortida per a tots afavoreix la competitivitat i preserva l'arrencada inicial d'aquest període de venda especial", que concentra els dies de més facturació de tot l'any, segons el Vendrell.

La fundació ha assenyalat que, des de la suspensió de la Llei de Comerç de la Generalitat, l'entitat ha exigit davant les administracions respectar els períodes tradicionals de rebaixes i l'inici conjunt d'aquestes campanyes.

Demana unificar l'inici de la campanya per "acabar amb l'actual confusió de múltiples períodes de venda especial i la progressiva pèrdua d'identitat del concepte", segons la fundació, que ha recordat que les rebaixes s'allargaran fins al 31 d'agost i inclouran aquest diumenge com a festiu autoritzat per obrir comerços.

Menys despesa

Un període en què els espanyols es gastaran de mitjana 149 en articles rebaixats, un 11% menys que en les darreres rebaixes al gener, quan es van gastar de mitjana uns 168 euros, segons ofertia.com

Aquesta expectativa de despesa acostuma a superar-se en la majoria dels casos, ja que la gent acostuma a ser més conservadora quan se li pregunta abans de realitzar la compra.

Així mateix, el 44% dels enquestats reconeix que té pensat adquirir algun producte durant les rebaixes, mentre que el 52% afirma que no sap si comprarà alguna cosa i que tot dependrà de les ofertes que trobi i només un 4% assenyala que no comprarà, fonamentalment, perquè considera que no necessita res en aquest moment.

L'enquesta també recull que el 43% dels usuaris espera comprar articles de moda i complements en rebaixes, el 15% espera adquirir productes d'alimentació i el 13% es decantarà per mobles per a la llar.

Així mateix, un 12% comprarà articles de tecnologia, un 11% aprofitarà per adquirir cosmètica i perfumeria i solament un 5% li donarà preferència als viatges.

150.000 llocs de feina

La gran distribució s'ha mostrat optimista de cara a l'inici d'aquest període de descomptes, impulsat per la recuperació del consum. Unes rebaixes que també es notaran en la generació d'ocupació, ja que s'estima la creació de 155.500 llocs de feina, la qual cosa suposa un 7% més que el 2016, segons Adecco, que ha ressaltat que, un any més, el consum serà l'epicentre d'aquesta campanya.

En concret, segons Adecco, la contractació per als sectors de distribució i retail i comerç pot incrementar-se fins a un 30% pel que fa a altres mesos de l'any. Si es compara amb l'ocupació generada en la mateixa campanya de 2016, el creixement pot arribar en algunes zones al 20%.