• Economia
  • El comerç culpa l''ecommerce' dels mals resultats en les vendes

El comerç culpa l''ecommerce' dels mals resultats en les vendes

Un 63% atribueix la davallada a un canvi d'hàbits dels consumidors i un terç del sector disminueix els seus beneficis

L''ecommerce' a la campanya de Nadal | iStock
L''ecommerce' a la campanya de Nadal | iStock
Redacció VIA Empresa
Barcelona
25 de Gener de 2019

Un 63% dels comerciants de Catalunya atrabueix a l'ecommerce els mals resultats en les seves vendes. Així es desprèn de l'enquesta realitzada per l'Escola Universitària del Comerç i la Universitat de Barcelona, en què hi han participat comerços de tot Catalunya. Així doncs, els enquestats ja no perceben la política, com a causant de la seva baixada de vendes, sinó que creuen que és provocat pel canvi d’hàbits dels consumidors.

El sector que més baixa vendes i beneficis és el de l’equipament de la persona, mentre que l’alimentació es manté amb resultats més estables. Durant el 2018, el 38% dels comerços perd vendes i un altre 38% en guanya. Els resultats dels marges comercials són més negatius amb només un 12% que els incrementa.

I no només això. Segons l'enquesta, les rebaixes d'hivern "perden força" ja que només un 15% dels comerciants ha incrementat les seves vendes en un període que ha quedat a la cua del Black Friday i les promocionts permanents de molts comerços.

Realitat polaritzada

Aquesta és la primera edició de l’ESCO en la que el nombre de comerços que han augmentat les vendes, és el mateix dels que afirmen haver-les disminuït, mostrant dues realitats polaritzades. Les dades sobre el benefici total de l’empresa reforcen la idea de les dues realitats contraposades entre els qui creixen i els qui disminueixen. Ha augmentat el percentatge de comerciants que constaten una disminució dels beneficis en l’exercici 2018 i ha baixat el percentatge dels que en constaten que es mantenen. 

També s’ha frenat l’obertura de nous establiments. El 25% dels comerciants que tenen diversos punts de venda, han obert nous establiments, mentre que el 20% n’ha tancat. 

Si bé el 63% justifica la baixada de vendes per l'ecommerce, un 36% ho atribueix a les rebaixes desestacionalitzades, tot i que si analitzem el sector de l’equipament de la persona, aquesta xifra puja fins a un 69%. Descomptes permanents, Black Friday, comerç electrònic... Són diversos els factors que influencien en la disminució de les vendes dels comerciants, però el que deixa clar l'enquesta és que la realitat comercial catalana s'ha polartizat.