Els establiments de Comertia registren un increment de vendes d'un 11%

Malgrat els resultats de juliol, la patronal vaticina un estancament pel segon semestre

Imatge del centre de Barcelona | iStock Imatge del centre de Barcelona | iStock

Els establiments adherits a Comertia han tancat el mes de juliol amb un increment d’un 11% de les vendes, en comparació amb el mateix mes de l’any passat. La patronal del comerç ha justificat les dades per la gran afluència de públic a les botigues i centres comercials. L’oci, la cultura, la restauració i l’alimentació han estat els sectors més beneficiats. Malgrat els resultats, Comertia adverteix que la inflació i la sequera poden crear una situació d’estancament pel segon semestre. 

En aquest sentit, els comerciants creuen que els principals reptes, a curt termini, han de ser la protecció dels marges, el control de costos i la captació i retenció de talent. Pel que fa a la situació derivada de les eleccions espanyoles, els socis de Comertia exigeixen a la classe política “una voluntat de col·laborar amb el teixit empresarial” i, a la vegada, un reconeixement a les empreses com “a generadores de progrés social i econòmic”. 

La mitjana de creixement de les vendes online ha augmentat per tercer mes consecutiu, amb un 13,7% d’increment el juliol de 2023, respecte del mateix mes de 2022. El 52% dels socis de Comertia ha mantingut la seva plantilla al juliol, un 33% l’ha incrementat i només un 15% l’ha disminuït. Les últimes dades del món comercial apareixen poques hores després que s’hagi donat a conèixer que Catalunya es manté com la primera destinació turística de l’Estat, després de registrar 7,9 milions de visitants durant els primers sis mesos de l’any.

Aquesta és una de les principals conclusions de l’informe publicat per l’Institut Nacional d’Estadística. Per països d'origen destaquen els francesos (14,9%) i els britànics (13,8%). Només al mes de juny, els turistes estrangers arribats a Catalunya van gastar un total de 2.179 milions d'euros, el que suposa un increment del 17% si es compara amb el mateix mes de l'any passat.

Fa uns mesos, una publicació especialitzada va destacar que Tossa de Mar és una de les vint millors destinacions d'Europa. El municipi gironí és el segon de tot l'Estat i el primer català en el llistat europeu. En l'elaboració d'aquesta llista hi han participat 700.000 viatgers de 178 països, que han hagut de votar entre 400 destinacions turístiques diferents d'arreu d'Europa. La valoració d'aquest rànquing està feta d'acord amb les dades de la temporada turística del 2022. El negoci vinculat al turisme de creuers ha generat un impacte de cinc milions d'euros a Tarragona i les poblacions del seu entorn. Segons dades del Port de Tarragona, aquesta instal·lació tancarà l'any amb un balanç de 35 escales de creuers i un moviment de 64.000 passatgers. Els responsables del Port preveuen que la ciutat assolirà la xifra de 50 escales i 95.000 creueristes. 

Més informació
Comertia espera un "bon any" per al retail català
German Cid deixa la presidència de Comertia
Els establiments de Comertia augmenten les vendes pel turisme i les rebaixes
Avui et destaquem
El més llegit