La Comissió Europea avala que Lufthansa compri la italiana ITA Airways

Iberia no veu “cap motiu” perquè Brussel·les rebutgi la seva operació amb Air Europa

La Comissió Europea avala que Lufthansa compri la italiana ITA Airways | Cedida La Comissió Europea avala que Lufthansa compri la italiana ITA Airways | Cedida

La Comissió Europea ha aprovat l’operació de Lufthansa per entrar en l’accionariat de la italiana ITA Airways, propietat del govern italià. La decisió s’ha pres després que el ministeri d’Economia i Finances italià i Lufthansa s’hagin compromès a fer una sèrie de concessions a aerolínies rivals per mantenir la competència. “Havíem d’evitar que els passatgers acabessin pagant més o tinguessin menys o pitjors serveis de transport aeri en determinades rutes cap a o des d’Itàlia”, ha assegurat la comissària de Competència, Margrethe Vestager, en un comunicat. Arran de l’anunci, des d’Iberia han remarcat que no hi ha “cap motiu” perquè la seva compra d’Air Europa no pugui, també, tirar endavant.

Vestager ha dit que les mesures aprovades per Lufthansa donen resposta a les seves “preocupacions” garantint un “nivell suficient de competència”. 

En concret, Lufthansa i ITA Airways s’han compromès a permetre a “una o dues aerolínies rivals” tenir els actius necessaris per operar vols entre Roma, Milà i determinats aeroports de l’Europa Central. 

Des d’Iberia han remarcat que no hi ha “cap motiu” perquè la seva compra d’Air Europa no pugui, també, tirar endavant

A més, la nova aerolínia haurà d’assolir acords amb rivals per “millorar la competitivitat” en llarga distància, intercanviant slots o amb pactes “d’interlínia”. 

Lufthansa i el govern italià hauran de transferir slots de sortida i aterratge a altres operadors a l’aeroport de Milan Linate. 

Reacció d’Iberia

L’autorització de l’operació ha estat molt ben rebuda per Iberia, que espera que les mesures que ha proposat a la Comissió Europea per prendre el control d’Air Europa permetin també aconseguir la llum verda de Brussel·les. 

“L’operació de Lufthansa/ITA és una de les diverses consolidacions que s’estan fent a la nostra indústria. Considerem que la consolidació d’aerolínies és imprescindible perquè Europa tingui empreses més fortes que puguin competir en el mercat global”, apunten des d’Iberia. 

“No veiem cap motiu pel qual la nostra operació no pugui rebre la mateixa llum verda que la de Lufthansa/ITA”, conclouen. 

Més informació
L’aposta catalana de Lufthansa Group: filial digital i més de 300 llocs de treball
Avui et destaquem
El més llegit