El 69% espanyols reconeix que es gastarà entre 50 i 150 euros de mitjana en les compres del Black Friday, que se celebra el pròxim divendres 24 de novembre i arranca l’època de compres nadalenques. Així ho indica un estudi realitzat per l’outlet online Privalia, el qual destaca que un 23% dels enquestats es gastarà més entre 150 i 200 euros, mentre que només el 8% destinarà menys de 50 euros.
Les compres personals (un 47%), els regals de Nadal (46%) o adquirir algun producte que es necessita en el moment (41%) són els principals motius pels quals els espanyols aprofitaran el Black Friday. En les compres personals, destaquen articles de moda (en un 82%), calçat (55%) i accessoris (35%), mentre que per regalar la moda (42%), els accessoris (40%) i els productes de bellesa (27%) són el que aniran a buscar els consumidors.
L’informe de Privalia també posa en relleu que la meitat dels enquestats espera trobar descomptes d’entre un 30% i un 50% durant aquest dia. És per això que cada any les persones aposten per avançar els seus regals nadalencs al Black Friday: vuit de cada deu afirmen que compraran online aquest any, un 10% més que el 2016.
Com a conseqüència d’això, el nombre de compradors que acudeixen a les botigues físiques ha caigut del 30% registrat l’any passat el 20% per aquest any. Els principals motius pels quals els compradors opten pels ecommercesón l’estalvi econòmic, l’estalvi de temps i la gran disponibilitat de productes i marques.
D’altra banda, en referència al moment del dia per fer les compres, el 34% dels enquestats afirma que comprarà a la tarda, mentre que un 30% aprofitarà al matí i el 27% esperarà a la nit. A més, un 10% dels compradors buscarà ofertes de matinada, just quan comencin les promocions online.
Privalia preveu millorar el Black Friday de l’any passat
L’outlet Privalia preveu superar aquest any les vendes del Black Friday del 2016. L’any passat, les comades de Privalia van augmentar més d’un 50% respecte al 2015, la facturació va créixer un 44% i el nombre de compradors va augmentar un 47%.
A més a més, el Black Friday va ser el divendres amb més visitants únics del mes a Privalia, concretament un 22% més de la mitjana del mes de novembre.