29
de Maig
de
2013
Act.
04
d'Agost
de
2013
Quan un es troba fora de la seva zona de confort tot es viu d'una forma més intensa. En certa manera és com tornar a tenir 16 anys en el sentit que tot és nou, tens ganes de fer, de descobrir, d'aprendre i de menjar-te el món, però amb l'experiència que et donen els anys. Estàs més alerta, més receptiu, més actiu i fins i tot més visceral. Tant és així, que a vegades et preguntes: Què estic fent aquí? Per què estic fent això? I no tens cap resposta lògica. Però en el teu interior alguna cosa et diu que ho has de fer.
Als pocs mesos d'arribar al Silicon Valley, vam sentir a parlar d'uns cursos d'entre 4 i 8 setmanes que imparteix la Universitat de Stanford amb una oferta molt àmplia de continguts, els Stanford Continuing Studies i, sense pensar-ho dues vegades, ens vam inscriure. En aquell moment seguíem buscant feina i potser el més lògic hauria estat fer un dels cursos per millorar el currículum o un de tècniques de màrqueting personal per aprendre a vendre'ns millor, però el nostre instint ens va fer escollir un curs d'emprenedoria.
Al final d'aquest curs, s'havia de presentar un pla de negoci per tal d'avaluar-nos. Teníem l'opció d'agafar qualsevol empresa ja existent com a exemple però vam preferir aprofitar l'oportunitat per pensar en una idea de negoci pròpia que més tard poguéssim desenvolupar.
Gràcies a aquest exercici, tot el que havíem après durant aquells mesos, tan dins com fora del curs, va començar a fluir i agafar forma. En totes les xerrades i esdeveniments que havíem anat, els emprenedors estaven farcits de bons consells a l'hora crear una nova empresa però, tots ells, sempre coincidien en 2 punts:
1. Passió
Fes allò que realment t'agradi perquè emprendre és una de les activitats més complicades i sacrificades que hi ha i requereix de molta dedicació, temps i esforços. Així que és vital que gaudeixis amb el que fas.
2. Pensa en gran
És important que allò que facis tingui un significat i serveixi per ajudar a millorar el món d'alguna manera. Com diuen aquí: "Go big or go home!"
Així que seguint aquests dos consells ens vam preguntar: Què és el que realment ens apassiona a la vida, deixant de banda la nostra formació i experiència professional? I ho vam tenir clar.
A tots dos ens encanta la cuina i el bon menjar i, pensant en gran, vam decidir que volíem ajudar al món a menjar d'una forma més saludable i gaudir cuinant. Desenvolupant aquesta idea i analitzant l'entorn on ens trobàvem, on la gent vol menjar bé i sa però no té temps ni sap com fer-ho, va néixer MakeEatEasy.
De sobte, tot allò que per separat semblava una bogeria però que sentíem que havíem de fer: deixar la feina, buscar un canvi, San Francisco, emprenedors, curs, pla de negoci... Va començar a prendre sentit.
Si sents una força interior que t'empeny a fer quelcom, no et qüestionis o preguntis -per què?- simplement fes-ho! Sigues pacient i hi haurà un dia en que miraràs enrere i veuràs com es connecten tots els punts. Tal com deia l'Steve Jobs en l'acte de graduació de la Universitat de Stanford: "Stay hungry, stay foolish". No perdem mai aquestes ganes de menjar-nos el món i aquest punt de bogeria.
Moltes gràcies pel vostre suport!
Segueix cada setmana l'aventura de la Roser i l'Oriol als EUA. Rep l'alerta
Als pocs mesos d'arribar al Silicon Valley, vam sentir a parlar d'uns cursos d'entre 4 i 8 setmanes que imparteix la Universitat de Stanford amb una oferta molt àmplia de continguts, els Stanford Continuing Studies i, sense pensar-ho dues vegades, ens vam inscriure. En aquell moment seguíem buscant feina i potser el més lògic hauria estat fer un dels cursos per millorar el currículum o un de tècniques de màrqueting personal per aprendre a vendre'ns millor, però el nostre instint ens va fer escollir un curs d'emprenedoria.
Al final d'aquest curs, s'havia de presentar un pla de negoci per tal d'avaluar-nos. Teníem l'opció d'agafar qualsevol empresa ja existent com a exemple però vam preferir aprofitar l'oportunitat per pensar en una idea de negoci pròpia que més tard poguéssim desenvolupar.
Gràcies a aquest exercici, tot el que havíem après durant aquells mesos, tan dins com fora del curs, va començar a fluir i agafar forma. En totes les xerrades i esdeveniments que havíem anat, els emprenedors estaven farcits de bons consells a l'hora crear una nova empresa però, tots ells, sempre coincidien en 2 punts:
1. Passió
Fes allò que realment t'agradi perquè emprendre és una de les activitats més complicades i sacrificades que hi ha i requereix de molta dedicació, temps i esforços. Així que és vital que gaudeixis amb el que fas.
2. Pensa en gran
És important que allò que facis tingui un significat i serveixi per ajudar a millorar el món d'alguna manera. Com diuen aquí: "Go big or go home!"
Així que seguint aquests dos consells ens vam preguntar: Què és el que realment ens apassiona a la vida, deixant de banda la nostra formació i experiència professional? I ho vam tenir clar.
A tots dos ens encanta la cuina i el bon menjar i, pensant en gran, vam decidir que volíem ajudar al món a menjar d'una forma més saludable i gaudir cuinant. Desenvolupant aquesta idea i analitzant l'entorn on ens trobàvem, on la gent vol menjar bé i sa però no té temps ni sap com fer-ho, va néixer MakeEatEasy.
De sobte, tot allò que per separat semblava una bogeria però que sentíem que havíem de fer: deixar la feina, buscar un canvi, San Francisco, emprenedors, curs, pla de negoci... Va començar a prendre sentit.
Si sents una força interior que t'empeny a fer quelcom, no et qüestionis o preguntis -per què?- simplement fes-ho! Sigues pacient i hi haurà un dia en que miraràs enrere i veuràs com es connecten tots els punts. Tal com deia l'Steve Jobs en l'acte de graduació de la Universitat de Stanford: "Stay hungry, stay foolish". No perdem mai aquestes ganes de menjar-nos el món i aquest punt de bogeria.
Moltes gràcies pel vostre suport!
Segueix cada setmana l'aventura de la Roser i l'Oriol als EUA. Rep l'alerta