15
de Febrer
de
2017
Actualitzar la tasca que hi havia fet la seva família des de feia quatre generacions: elaborar conserves. Amb aquest propòsit, Joan Blanch va instal·lar el 2010 un obrador a la partida de Granyena de Lleida, des d'on elabora, transforma i distribueix la melmelada que produeix amb la fruita que conrea. Blanch dirigeix Fruita Blanch, que ha fet de la venda de proximitat la seva estratègia principal.
Inicialment, Fruita Blanch portava les seves accions comercials als mercadets i fires de l'entorn de la ciutat de Lleida. Així va incorporar 25 botigues, a les quals subministrava el seu producte. Blanch disposa de 40 referències diferents de melmelada, destacant el préssec en almívar. El primer salt de la companyia es va produir quan va fer de proveïdora pels lots de l'Ajuntament de Lleida.
El reconeixement internacional
Joan Blanch recorda que el gran posicionament de l'empresa deriva de la seva aposta per crear un packaging i una imatge corporativa innovadora. "Ens va donar un ressò internacional i l'interès de publicacions especialitzades de disseny". Gràcies a aquesta estratègia, Fruita Blanch va rebre el 2012 tres premis de bronze Laus per la seva renovació de la marca i la imatge corporativa a través del disseny.
L'èxit dels inicis de Fruita Blanch "ens va permetre recuperar la inversió realitzada en poc més d'un any". La bona salut de la companyia la va impulsar a crear una tipografia pròpia, la blanch caps, un tipus de lletra que han utilitzat Kellogg's i Central Lechera Asturiana en les seves campanyes publicitàries.
Una xarxa de 400 botigues
Com a model de negoci, Fruita Blanch tanca el cicle productiu, passant per totes les fases de la fruita: conreu, elaboració, transformació i distribució. En només sis anys, la quarta generació de la família Blanch ha aconseguit comercialitzar els seus productes en 400 punts de venda a Catalunya, bàsicament a l'àrea metropolitana de Barcelona i als voltants de Lleida. Joan Blanch explica la reorientació que s'ha dut a terme. "Hem compaginat la part agrícola i la transformació sempre pensant en un criteri de proximitat". La proximitat és tal, que Secrets de Ponent- l'establiment que van obrir fa dos anys al barri de Pardinyes de Lleida, està ubicat a menys d'un quilòmetre de l'explotació fructícola.
Pel seu procés de transformació i de màrqueting lligat a una empresa familiar de proximitat, enguany Fruita Blanch també ha guanyat el Premi Horta de Lleida. Blanch comenta que l'objectiu és buscar "el perfil de botigues especialitzades que venen aliments catalans". Per aconseguir-ho, parla d'una "captació activa, prescindint dels comercials tradicionals. El boca-orella ens propicia un client nou a la setmana". Aquest mètode reflecteix la filosofia de la companyia, basada en el repartiment porta a porta, el tracte personal i la confiança que genera.
Fruita Blanch comercialitza 40.000 envasos anuals de melmelada. El seu producte estrella és el préssec en almívar, del qual se'n venen 5.000 entre els mesos d'octubre i febrer. Blanch revela que un dels secrets de l'empresa rau a "haver sabut diversificar i obtenir rendibilitat en un moment difícil en un sector que ho estava passant malament". Així, la fruita que es destina a la transformació en conserva suposa un 10% de la producció total, però representa el 50% dels ingressos.
Tot i el seu creixement, Joan Blanch té clar el model d'empresa que vol seguir desenvolupant. "No volem una estructura massa complicada perquè fer-te gran implica perdre la teva essència". Entre els seus projectes immediats, es troben organitzar aules gastronòmiques, jornades de portes obertes a la seva explotació de fruita o una línia de melmelades ecològiques. Tot al voltant del món de les conserves amb la intenció de "continuar sorprenent-me cada dia de l'èxit aconseguit".
Inicialment, Fruita Blanch portava les seves accions comercials als mercadets i fires de l'entorn de la ciutat de Lleida. Així va incorporar 25 botigues, a les quals subministrava el seu producte. Blanch disposa de 40 referències diferents de melmelada, destacant el préssec en almívar. El primer salt de la companyia es va produir quan va fer de proveïdora pels lots de l'Ajuntament de Lleida.
El reconeixement internacional
Joan Blanch recorda que el gran posicionament de l'empresa deriva de la seva aposta per crear un packaging i una imatge corporativa innovadora. "Ens va donar un ressò internacional i l'interès de publicacions especialitzades de disseny". Gràcies a aquesta estratègia, Fruita Blanch va rebre el 2012 tres premis de bronze Laus per la seva renovació de la marca i la imatge corporativa a través del disseny.
L'èxit dels inicis de Fruita Blanch "ens va permetre recuperar la inversió realitzada en poc més d'un any". La bona salut de la companyia la va impulsar a crear una tipografia pròpia, la blanch caps, un tipus de lletra que han utilitzat Kellogg's i Central Lechera Asturiana en les seves campanyes publicitàries.
Foto: David Rodríguez |
Una xarxa de 400 botigues
Com a model de negoci, Fruita Blanch tanca el cicle productiu, passant per totes les fases de la fruita: conreu, elaboració, transformació i distribució. En només sis anys, la quarta generació de la família Blanch ha aconseguit comercialitzar els seus productes en 400 punts de venda a Catalunya, bàsicament a l'àrea metropolitana de Barcelona i als voltants de Lleida. Joan Blanch explica la reorientació que s'ha dut a terme. "Hem compaginat la part agrícola i la transformació sempre pensant en un criteri de proximitat". La proximitat és tal, que Secrets de Ponent- l'establiment que van obrir fa dos anys al barri de Pardinyes de Lleida, està ubicat a menys d'un quilòmetre de l'explotació fructícola.
Pel seu procés de transformació i de màrqueting lligat a una empresa familiar de proximitat, enguany Fruita Blanch també ha guanyat el Premi Horta de Lleida. Blanch comenta que l'objectiu és buscar "el perfil de botigues especialitzades que venen aliments catalans". Per aconseguir-ho, parla d'una "captació activa, prescindint dels comercials tradicionals. El boca-orella ens propicia un client nou a la setmana". Aquest mètode reflecteix la filosofia de la companyia, basada en el repartiment porta a porta, el tracte personal i la confiança que genera.
Fruita Blanch comercialitza 40.000 envasos anuals de melmelada. El seu producte estrella és el préssec en almívar, del qual se'n venen 5.000 entre els mesos d'octubre i febrer. Blanch revela que un dels secrets de l'empresa rau a "haver sabut diversificar i obtenir rendibilitat en un moment difícil en un sector que ho estava passant malament". Així, la fruita que es destina a la transformació en conserva suposa un 10% de la producció total, però representa el 50% dels ingressos.
Foto: David Rodríguez |
Tot i el seu creixement, Joan Blanch té clar el model d'empresa que vol seguir desenvolupant. "No volem una estructura massa complicada perquè fer-te gran implica perdre la teva essència". Entre els seus projectes immediats, es troben organitzar aules gastronòmiques, jornades de portes obertes a la seva explotació de fruita o una línia de melmelades ecològiques. Tot al voltant del món de les conserves amb la intenció de "continuar sorprenent-me cada dia de l'èxit aconseguit".