• Economia
  • Denuncien sis companyies per cobrar l'equipatge de mà

Denuncien sis companyies per cobrar l'equipatge de mà

L'OCU ha portat els casos a l'Agència Catalana de Consum

Interior d'un avió | iStock
Interior d'un avió | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
01 d'Agost de 2023
Act. 03 d'Agost de 2023

Aegean Airlines, Finnair, Norwegian, Ryanair, Singapore Airlines i Vueling han estat denunciades per l’Organització de Consumidors i Usuaris. La raó, segons l’organització, és que les línies aèries haurien imposat el cobrament d’un suplement per l’equipatge de mà als viatges i que pot encarir el preu del viatge fins a 75 euros per passatger. El comunicat de l’OCU insisteix que “hi ha casos on resulta més econòmic facturar l’equipatge que no pas portar la maleta de mà a bord”. 

En aquest sentit, l’Organització assegura com les pràctiques de les línies aèries “són contràries” a les bones pràctiques recollides a l’article 97 de la llei de Navegació Aèria. De cara a possibles reclamacions, els denunciants adverteixen de l’existència de sentències del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, així com de diferents jutjats mercantils de l’Estat. Fons de Singapore Airlines apunten que l’article barreja conceptes que “no tenen relació amb el cobrament de l’equipatge de mà”. 

La reclamació de l’OCU arriba poques hores després que el personal de seguretat de l’aeroport del Prat hagi convocat una vaga indefinida a partir del 10 d’agost. L’escrit presentat pels sindicats CSIF, RoS, ATES, STS-C i ADN denuncien un incompliment de l’empresa gestora del servei per no respectar el descans del personal, la conciliació familiar i, a la vegada, exercir “un abús d’autoritat i pressió sobre els subordinats”. En aquest sentit, els treballadors i treballadores asseguren que no es compleixen els criteris de paritat. A més, els sindicats exigeixen a l’empresa altres beneficis per la plantilla com el pagament del pàrquing o que es pugui habilitar una zona d’estacionament gratuïta i un plus d’idiomes pels vigilants.