Madrid va liderar el consum en línia aquest Black Friday amb un 26% del total de comandes nacionals, seguida de Barcelona (17%) i València (7%). Aquestes xifres, proporcionades per Amphora Logistics a la recent Radiografia del Black Friday 2024, destaquen la concentració del consum digital a les grans ciutats, encara que províncies com Sevilla, Alacant i Màlaga comencen a guanyar rellevància, representant un 3-4% del total de comandes.
Segons Amphora, cada espanyol va realitzar una mitjana de dues adquisicions per comanda, reflectint "una clara intenció d’optimitzar el valor de les ofertes". A més, segons un estudi d’Aladinia, revela que el 40% dels consumidors van optar per comprar exclusivament en línia, marcant un canvi en les preferències cap al comerç electrònic, mentre que només un 3% es va decantar per compres exclusivament físiques. Aquest canvi estructural en el comportament del consumidor suggereix que la campanya nadalenca també estarà marcada per un augment considerable en el volum de comandes digitals, impulsant encara més la necessitat de solucions logístiques innovadores i escalables.
Espanya, hub exportador durant el Black Friday
Una dada destacada és l’augment de les exportacions durant el Black Friday: el 48% de les comandes gestionades per Amphora Logistics van tenir com a destinació països estrangers. Alemanya, Itàlia i França es van posicionar com els principals mercats receptors. Aquest patró anticipa un Nadal on el comerç internacional serà un eix clau per a moltes empreses estatals. En aquest sentit, el creixement del 500% en el nombre de comandes gestionades per l'empresa de logística durant el Black Friday subratlla la importància d'aquest sector en l’estratègia de comerç electrònic. A través de l'automatització, les marques han pogut incrementar les vendes en més d’un 40%, reduint incidències d’inventari en un 37%.
A través de l'automatització, les marques han pogut incrementar les vendes en més d’un 40%, reduint incidències d’inventari en un 37%
Amb un consum en línia en constant expansió i un interès internacional creixent pels productes espanyols, aquest Nadal es perfila com una temporada clau per consolidar el lideratge del comerç electrònic a Espanya. Les empreses que s’adaptin a aquestes tendències amb estratègies basades en dades i reforcin les seves capacitats logístiques no només estaran millor preparades per gestionar l’augment de la demanda, sinó que també podran oferir una bona experiència de compra.