La transformació digital del comerç ja no és ciència ficció, sinó una realitat (cada vegada més augmentada). En aquest marc, la Cecot ha organitzat una jornada amb empresaris per posar "la tecnologia al servei de l'experiència de client." Tot i que innovar en retail no és fàcil, plataformes com Beabloo i BWireless aposten per "conèixer el consumidor phygital"nascut a TimesSquare entre la botiga física i digital.
"Els clients passen de l'offline al online i viceversa sense adonar-se'n", ha assegurat la BDManager de Beabloo, Pilar Fustero. Els estímuls per comprar es troben tant al carrer com als mitjans de comunicació o les xarxes socials. D'aquesta manera, l'empresa trasllada el màrqueting del comerç electrònic a les botigues físiques a través d'un sistema de senyalització digital que "no reconeix, però detecta la fisonomia i l'edat d'un client" a través d'una càmera.
El cartell digital de Textura
"La cartellera digital augmenta molt l'experiència de client", ha explicat. Així ho il·lustra el cas de Textura: "Tenen molts llençols que són difícils d'ensenyar, però gràcies a la cartellera digital, el client pot veure totes les combinacions de color o estampats".
A partir de la recollida de dades "anònimes", es dissenya una campanya de comunicació "adequada i personalitzada" a la clientela que pot arribar a incloure pantalles intel·ligents adaptades al clima i la localització. Alhora, es permet mesurar quin impacte genera per indicadors com el sexe o la franja d'edat. Una transformació que Fustero assegura que ja s'ha vist reflectida en les vendes de la companyia tèxtil.
Una pantalla a Times Square
Segons el desenvolupador de negoci de Wildbytes, Albert Giménez, "una interacció val més que mil impressions" i això passa per implicar al consumidor i crear una memòria que vagi més enllà de l'experiència. A petició de Forever 21, Wildbytes s'hi va llançar de cap durant el 2010 instal·lant la primera pantalla interactiva a Times Square, que té 39 milions de visitants per any.
Més concretament, la plataforma va desenvolupar un cartell digital que a través de la realitat augmentada emplaçava els vianants a dialogar amb la marca. "Una experiència interactiva massiva aprofitada per més de 500.000 persones diàriament", ha assegurat. El resultat? Multiplicar per 20 el temps mig d'atenció per persona a la pantalla.
El mirall interactiu de Sephora
Sephora, un dels seus clients insígnia, n'és també un bon exemple. Wirldbytes va crear un mirall digital i interactiu per establir "una porta d'entrada i de dàleg" entre la marca i el client. Digital Makeup Mirror llegeix les principals faccions de la cara i en funció de les característiques del client proposa un maquillatge adaptat al rostre en temps real. Els resultats són: 37.000 impressions online i 900 correus enviats en 15 dies.
"La nostra tasca és evangelitzar el producte i explicar com aquesta tecnologia es pot convertir en punt de venda. La realitat augmentada té molt recorregut", ha conclòs.