• Economia
  • La contractació logística tanca "la millor xifra" dels últims anys

La contractació logística tanca "la millor xifra" dels últims anys

Les naus d'obra nova han protagonitzat el 64% de la superfície logística contractada en el tercer trimestre de l'any

 La mayor parte de la contratación se ha producido en la tercera corona metropolitana | iStock
La mayor parte de la contratación se ha producido en la tercera corona metropolitana | iStock
Redacción VIA Empresa | ACN
Barcelona
13 d'Octubre de 2022

La contractació logística va créixer un 13% a Catalunya al tercer trimestre de l'any, superant els 178.000 metres quadrats. Segons un estudi de la immobiliària Forcadell, aquesta dada representa la "millor xifra" d'un tercer trimestre dels darrers anys i demostra la dinàmica "clarament positiva" d'aquest sector. Pel que fa a la superfície, la major part de la contractació s'ha produït a la tercera corona metropolitana, amb un volum de 106.157 metres quadrats (gairebé el 60% del total) en tres operacions. I entre les operacions més destadades del trimestre, la immobiliària subralla la de Dachser, Fluidra i Lidl.

Tal com detalla l'informe, el número de naus d'obra nova o claus en mà ha suposat un 64% del total, de manera que l'estoc logístic segueix creixent a Catalunya. La resta (36%) han estat naus ja existents, o reformades com és el cas de la nau de 25.000 metres quadrats que ha llogat Dachser a Meridia Capital a Gelida.

Segons Forcadell, la inflació i els costos de construcció són el motiu de l'encariment sostingut dels lloguers, que es mantindran tot i un alentiment de l'economia. Segons Gerard Plana, director del Departament d'Industrial-Logística, "tot i que la previsible ralentització de l'economia pot fer que aquest costs baixin, no veurem rebaixes de rendes els propers trimestres donat que trigarà una mica a traslladar-se a la realitat del sòl, i l'activitat logística continua sent alta."

Pel que fa a inversió, afegeix Plana, "les rendibilitats més reduïdes no tenen raó d'existir en aquest moment, amb els tipus d'interès actuals, el cost de finançament més alt obliga a reduir preus de venda per tal que les operacions siguin viables". Tot i així "l'interès inversor en logística segueix ferm i s'han vist operacions rellevants com són la venda del portfoli de Crossbay a Prologis o la compra d'una nau a Castellar del Vallès per part de Hines a Segro. També a Catalunya segueix ferm l'interès en la compra de sòl per a posterior desenvolupament de naus logístiques modernes", conclou.