Rècord històric en la contractació de tècnic en Educació Infantil. La professió està en ple creixement, i així ho constata l’Observatorio de las ocupaciones con tendencia positiva en la contratación, del Ministeri de Treball corresponent a l’abril de 2018. Només a la demarcació de Barcelona s'han contractat més de 500 persones, una xifra que representa un increment de pràcticament el 17% respecte el 2017.
A la de Girona, de la seva banda, s'han contractat un centenar de persones a l'abril d'aquest any, una xifra que representa un augment del 177,5% respecte de l'any anterior. De fet, i encara a Girona, les dones amb aquesta professió han experimentat un creixemen del 111%, mentre que el percentatge de dones contractades menors de 30 anys s'eleva fins el 300%.
Mentrestant, a Lleida s'han fitxat 27 tècnics -24 dels quals són dones-, un 93% més que el 2017. A Tarragona, l'estudi no especifica quants professionals s'han contractat.
Més FP a distància
En aquest sentit, la UOC i Jesuïtes Educació han llançat un cicle d'FP d'Educació Infantil en línia, que s’adreça a les persones que han decidit professionalitzar-se en aquest àmbit i volen dissenyar, implantar i avaluar projectes i programes educatius d’atenció a la infància per a poder treballar com a educadors infantils.
De fet, segons dades del Ministeri d’Educació, els alumnes que trien fer formació professional van a l’alça i l'FP online s'ha incrementat en un 30%. Amb les dades oficials que fan referència al curs 2016-2017, els alumnes que van triar cicles d’FP van ser 724.000 (345.365 de grau mitjà i 378.835 de grau superior), una xifra que representa un augment del 0,7% respecte al curs anterior. D’aquests estudiants, 77.915 van triar cicles en línia (27.399 de grau mitjà i 50.516 de grau superior), la qual cosa representa un increment del 26,1% i del 28,5%, respectivament.
De fet, dels onze cicles d’FP més demanats a l’Estat, n’hi ha set dins l’oferta educativa de Jesuïtes Educació en col·laboració amb la UOC, gràcies a l’acord que ambdues institucions van signar fa un any.