Si cerques al Google Maps com arribar de Cartagena a Barcelona, tal vegada t’espantes. En cotxe, per l’AP-7, hauràs de recórrer un total de 624 quilòmetres, amunt o avall. En tren, i ací està el problema, necessites més de 8 hores: de Cartagena a Múrcia en autobús, després de Múrcia a Alacant en Rodalies i d’ací a Barcelona en un Euromed que necessita cinc hores per travessar 524 quilòmetres. Si, per contra, estàs en Madrid, no cal dubtar: l’AVE es liquida en tres hores els 625 quilòmetres. I això només com a usuaris, imagineu com a transportistes. Un gran maldecap.
És aquesta una realitat de les infraestructures estatals i el que reclamarà aquests divendres i dissabte el moviment #QuieroCorredor (promogut per l’associació valenciana AVE). El moviment empresarial viatja a Cartagena per seguir evidenciant les mancances de l’Arc Mediterrani, doncs, en aquesta ciutat es reclama la connexió amb els seus ports (el de la Badia de Escombreras i el futur port del Gorguel) amb els de la resta del Mediterrani, cap a Alacant a través del baipás Beniel. L'altra reivindicació és la instal·lació provisional del tercer carril i la seua electrificació en la línia actual que va de Múrcia a Cartagena i la instal·lació de la doble via com a següent pas.
L’acció d’aquest divendres compta amb Fernando López Miras, president del Govern Regional de Múrcia; Ana Belén Castejón, alcaldessa de Cartagena; Pedro Pablo Hernández, president de la Confederació Comarcal d’Oganitzacions Empresarials de Cartagena (COEC) i Diego Lorente, secretari general de l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE).
"En 2020 los trenes podrán ir desde La Encina hasta la frontera francesa. Y en 2023 desde Algeciras hasta la frontera francesa. Debemos empezar a acortar plazos para que cumplan" Fco. García Calvo @AVEmpresariospic.twitter.com/RgjdRHWqF9
— CorredorMediterráneo (@Corredor_Med) 18 de mayo de 2018
També participen Alejandro Díaz Morcillo, rector de la Universidad Politécnica de Cartagena; José Mª Fernández Uñaz, president de la Associació d’Empresaris d’Activitats Marítimes de Cartagena; Miguel Martínez Bernal, president de la Cambra Oficial de comerç, indústria, serveis i navegació de Cartagena i Joaquín Segado Martínez, president de l’Autoritat Portuària de Cartagena.
Els empresaris murcians, implicats
A banda de representants de la societat civil i de les institucions, estan implicats empresaris com José María Cano Vilar, president de Valmanga, empresa de lloguer d’apartaments a la Manga del Mar Menor, o Esther Fortea Espiñeira, directora de compres de SABIC, una important petroquímica amb presència en 40 països i més de 40.000 empleats que té la seua seu a Cartagena des de principis dels anys 90, quan el grup General Electric Plastics va construir la primera planta.
Altre sector implicat és el de l’automoció, com es veu amb la participació de Ginés Huertas Suanzes, membre del comité executiu del Grupo Huertas Automoción, xarxa multi-marca de vehicles amb 33 bases i 850 treballadors.
Per últim, l’acte #QuieroCorredor compta amb Roberto Martínez Mockel, director general de Marnys (Martínez Nieto S.A.), firma amb 50 anys d’història que treballa en el camp de la nutrició i la cosmètica natural amb més de 400 productes i que exporta a una seixantena de països.
La pròxima parada de #QuieroCorredor són Lorca (Múrcia) i ja en el País Valencià, Alacant i Castelló. Després Reus i Martorell i per últim, Barcelona on se celebrarà el gran acte reivindicatiu final d’aquesta campanya. Los Barrios (Camp de Gibraltar), Algesires, Granada i Málaga ja han rebut la seua visita.