El Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya (CTESC) ha emès un dictamen sobre l'impost del CO2 a vehicles de tracció mecànica en què considera que "no garanteix el compliment del seu objectiu". És per això que insta el Govern a integrar aquesta taxa en d'altres que ja existeixen.
El CTESC ha posat tres exemples: l'impost de matriculació, el de vehicles de tracció mecànica i els que ja graven els combustibles. Això, segons el document, seria "més econòmic i eficient per al consumidor". També proposa l'Eurovinyeta, en el cas que s'opti per aquest model de finançament de les infraestructures, per integrar l'impost del CO2.
L'impacte de l'impost
El dictamen suggereix elaborar estudis per avaluar l'impacte de l'impost per a la indústria de l'automoció i de components de vehicles, sobre el sector de la distribució i la gestió de flotes, i per a les pimes. Pel que fa a les petites i mitjanes empreses, el CTESC creu que se'ls hauria d'oferir una alternativa per fer una transició a vehicles de zero emissions. Les pimes representen 23.277 de les 24.275 empreses afectades per l'impost.
Aquest tribut forma part de la modificació de l'avantprojecte de llei de la modificació de la llei sobre canvi climàtic. Tot i que el CTESC defensa que les administracions promoguin regulacions per fer front a la crisi climàtica, s'ha de tenir en compte la "repercussió sobre el model econòmic propi de l'aprovació de figures fiscals a escala territorial".
Vot particular de Foment
Foment del Treball ha emès un vot particular en l'emissió del dictamen per mostrar la seva preocupació davant figures impositives que poden "dificultar" la competitivitat de l'economia catalana. Tot i això, asseguren que estan d'acord amb el conjunt del document.