El mercat logístic ha sortit reforçat a causa del comportament dels consumidors pels hàbits adquirits el 2020, que han tingut continuïtat també el 2021. L'increment del comerç electrònic ha estat l'impulsor principal de la demanda de superfície logística i s'espera que ho segueixi sent els propers anys, segons les dades publicades per la consultora immobiliària Cushman & Wakefield.
A l'espera de tancar xifres definitives en el primer semestre, el mercat logístic català aconseguirà els 383.000 metres quadrats contractats, la qual cosa suposa un augment del 83% respecte al mateix període de l'any anterior. En concret, el primer trimestre de 2021 va batre rècords de contractació amb 256.000 metres quadrats.
Les operacions de major grandària d'aquests sis mesos s'han signat en la tercera corona: Amazon, el protagonista del semestre, amb una operació de 140.000 metres quadrats, signant a més més de 54.000 metres quadrats en enclavaments logístics com són la zona Prime i l'Eix AP-7. El 50% de la superfície contractada el 2021 correspon a demanda d'Amazon. Una altra operació de gran grandària és la de GLP a Valls, amb el lloguer d'una nau logística de 28.372 metres quadrats.
La falta de producte disponible en la primera corona de qualitat, que compleixi amb les necessitats dels operadors logístics, ha mantingut en auge la contractació en la segona i tercera corona en el primer semestre de l'any. La demanda de grans superfícies segueix concentrant-se en aquestes dues corones. Els grups inversors mantenen el seu interès per aquest mercat, en el qual cal destacar la compra de sòl per part de grans inversors internacionals en zones com Martorell o Santa Perpètua de la Mogoda. Un exemple és Scanell Properties, que ha pagat en Santa Perpètua de Mogoda prop de 360€/m² per un sòl de 40.000 metres quadrats propietat de Casacuberta; o la compra d'un sòl a Martorell de 20.000 metres quadrats per part de VGP.