El dia de SantValentí és una tradició que, cada any, moltes parelles la viuen de manera especial, malgrat que aquest any sembla que les flors, els perfums o els complements que s'acostumaven a regalar aquest dia han donat pas a regals més originals i sorprenents com el lleure i les experiències, que seran els regals estrella d'aquest any. Això es desprèn de l'última enquesta que Aladinia, la web de regals i experiències, ha realitzat entre els seus usuaris, en què, a més, es reflecteix que la despesa mitjana en regals se situarà entorn dels 105 euros.
Segons el mateix estudi, vuit de cada deu parelles es regalaran alguna cosa en aquesta data, i un 51% es faran un regal, un 23% se'n faran dos, mentre que un 15% se'n faran tres regals i un 11% pretenen fer-se fins a quatre o més. En relació amb el pressupost, si bé la mitjana és de 105 euros, un 14% té pensat gastar més de 200 euros, mentre que un 32% en gastarà menys de 50 euros. Quatre de cada deu enquestats gastaran el mateix que l'any passat, i, tot i que han fixat un pressupost, sis de cada deu reconeixen que s'acaben gastant més.
La despesa mitjana en regals se situarà entorn dels 105 euros
La tendència de comprar els regals en línia augmenta, ja que gairebé cinc de cada deu parelles (47%) ho faran tot a través dels seus dispositius mòbils o ordinadors. Per la seva banda, un 12% només compraran en botigues físiques, i un 41% optaran per combinar les dues formes. El 48% dels enquestats afirma que buscarà els seus regals amb una llista feta prèviament, comparant preus i buscant ofertes, mentre que només el 20% ho farà a impulsos, emportant-se el que més li agradi en aquell moment. D'altra banda, un 15% comprarà guiat per les xarxes socials.
Encertar no és senzill
Pel que fa als regals que reben els enamorats de les seves parelles, sembla que no s'acostuma a encertar, ja que només sis de cada deu persones confessen que els agrada el que els regala la seva parella. L'estudi d'Aladinia ha pogut comprovar que els regals típics de Sant Valentí ja no tenen tant d'èxit, i que les parelles es decanten cada vegada més per regalar experiències. De fet, un 38% de les parelles destinaran la major del pressupost en aquest àmbit, seguit de la roba, calçat i complements (20%), regals tecnològics (11%), perfums i cosmètics (9%), llibres (8%), dolços i flors (ambdós un 6%).