La temporada de les BBC, sigles que provenen del castellà Bodas, bautizos y comuniones, està a punt de començar. El moment àlgid d'aquests esdeveniments esdevé a la primavera, temporada que es veu reflectiva també en un repunt de vendes per a les firmes de moda i també en els marketplaces de productes reutilitzats, com Wallapop. De fet, segons un comunicat de l'empresa catalana fundada l'any 2013, els mercats de productes de segona mà s'estan consolidant com a una de les primeres opcions de compra per a aquestes ocasions. De fet, la recerca de vestits de nuvis a Wallapop va créixer un 30% el 2023 en comparació amb l'any anterior.
Però no només ha crescut anualment, sino que, a més, l'empresa ha detectat que el mes de març és, amb gran diferència, el mes en què es produeix el major pic de vendes de vestits de núvia. Concretament, en comparació amb el setembre, al març es produeixen un 102% més de vendes de vestits de núvia. El mes que dona el tret de sortida a la primavera també esdevé el primer d'una temporada en la qual, juntament amb l'abril i el maig, les vendes de vestits de núvia són un 80% més altes que en els mesos d'estiu.
En el mes de març es produeixen un 102% més de vendes de vestits de núvia a Wallapop que al setembre
Entre les raons d'aquest boom, Wallapop assenyala una data ben curiosa en el calendari de la nostra societat: el setembre és el mes en què es produeixen més divorcis a Espanya, segons dades de l'INE i del Consell General del Poder Judicial. I Wallapop creu que ambdós fets estan relacionats: "Segons diversos estudis científics, l'etapa del dol de la ruptura habitualment dura fins als tres mesos i, generalment, es comença a superar a partir del sisè mes". Assenyalen, per tant, que el fet de desfer-se del vestit de núvia és part del procés de la superació de la ruptura.
De fet, en el cas dels homes, els vestits de nuvis tenen el pic de vendes al mes de maig, dos mesos més tard que el de núvies i, per tant, conclouen una altra hipòtesi: "elles ho superen abans que ells". El que no contempla l'aplicació, però, és que aquests vestits que s'oferten al marketplace no tenen per`què provenir de ruptures de relacions i, per tant, perd consistència la hipòtesi que relaciona els divorcis amb les vendes de vestits de nuvis.
Curiosament, els objectes de decoració per a casaments també tenen el seu punt àlgid en el calendari anual de Wallapop, que ha observat que els usuaris pengen més anuncis per vendre aquests productes, per ordre, en els mesos de setembre, maig i octubre.
Malgrat el desgavell de xifres, però, el que sí confirma aquesta tendència a l'alça és una major predilecció de la societat cap a la circularitat de l'economia: aquests esdeveniments succeeixen una vegada a la vida, però els objectes que els acompanyen poden tenir moltes més vides.