28
de Febrer
de
2017
Act.
01
de Març
de
2017
Vuit de cada deu turistes que passen per la Sagrada Família no entren al temple. De fet, la meitat s'hi està menys de 40 minuts. Són dades d'un estudi de la Mobile World Capital Barcelona i Eurecat, que al juliol va realitzar una prova pilot instal·lant a la zona nou sensors wifi, tres càmeres 3D i un sensor GSM. Aquest últim, a més, permet desxifrar la nacionalitat dels visitants a través de la detecció de la seva operadora de telefonia mòbil, de tal manera que és possible segmentar el moviment a l'àrea de la Sagrada Família també per nacionalitats.
Així doncs, l'estudi mostra com els turistes francesos, majoria entre els estrangers, visiten el temple majoritàriament al matí; mentre que els estatunidencs ho fan més cap a la tarda. El fet que només un 20% dels turistes destini més de 100 minuts a l'àrea de Sagrada Família és el que permet deduir que són justament aquests els únics que entren al temple, atesa la durada de la visita.
Sigui com sigui, l'objectiu d'aquesta prova pilot és demostrar que la combinació de tecnologia mòbil, Internet of Things (IoT) i Big Data és la millor eina per gestionar l'elevat volum de turistes que rep la ciutat. "Permet conèixer millor el perfil dels visitants i prendre decisions basades en l'anàlisi de dades en temps real", ha destacat Bàrbara Vallespín, directora executiva del d-Lab de la Mobile World Capital Barcelona durant la presentació de l'estudi en el marc del MWC. Al seu entendre, aquesta és "una primera passa en una gestió de la ciutat més eficient".
Així doncs, l'estudi mostra com els turistes francesos, majoria entre els estrangers, visiten el temple majoritàriament al matí; mentre que els estatunidencs ho fan més cap a la tarda. El fet que només un 20% dels turistes destini més de 100 minuts a l'àrea de Sagrada Família és el que permet deduir que són justament aquests els únics que entren al temple, atesa la durada de la visita.
Sigui com sigui, l'objectiu d'aquesta prova pilot és demostrar que la combinació de tecnologia mòbil, Internet of Things (IoT) i Big Data és la millor eina per gestionar l'elevat volum de turistes que rep la ciutat. "Permet conèixer millor el perfil dels visitants i prendre decisions basades en l'anàlisi de dades en temps real", ha destacat Bàrbara Vallespín, directora executiva del d-Lab de la Mobile World Capital Barcelona durant la presentació de l'estudi en el marc del MWC. Al seu entendre, aquesta és "una primera passa en una gestió de la ciutat més eficient".
Al MWC es pot veure la maqueta de la prova pilot. PGF |