Rebaixes permanents, descomptes a les grans cadenes i... Black Friday. Si bé el comerç tradicional perd pistonada per les grans ofertes de les grans empreses, ara el sector del tèxtil vol replantejar-se la seva estratègia de descomptes després d'haver tancat una campanya de Nadal fluixa amb una davallada de les vendes del 3% al desembre i de l'1,9% al gener, segons apunten fonts del tèxtil.
De cara a la propera temporada, la idea és o no fer ofertes o limitar les promocions a una selecció d'articles o fer uns descomptes molt menys agressius. Tot per evitar que les vendes de la campanya de Nadal s'aglutinin en la setmana del divendres negre perquè, per exemple, el 2018 un 63% dels consumidors esperen que arribi el Black Friday per avançar les seves compres.
La directora de màrqueting de TC Group Solutions, Marta Fernández, ja explicava a VIA Empresa que el Black Friday "és convertir-lo en un període de rebaixes". Un altre més que se suma a les rebaixes d'hivern, a les d'estiu i a les mid season sales. Rebaixes tot l'any i a gust de tothom.Precisament per això considera, com el sector tèxtil, que el divendres negre hauria de servir per "rebaixar productes concrets i no tots els de la botiga" perquè considera que les rebaixes permanents i en tots els productes acabaran, també, amb les rebaixes de mitja temporada.
Les rebaixes, doncs, "perden força" amb aquest nou sistema de descomptes permanents i "ja ens hem oblidat d'aquelles imatges de bojos entrant en planxa a les botigues", subratlla el director de Comertia i fundador de Casa Viva, German Cid. "Ara pràcticament tu tens promocions tot l'any de tots els sectors i ja han quedat desvirtuades perquè passes de les de temporada a les de mitjana temporada fins al Black Friday, mentre pel mig tens promocions de tot tipus", sosté Cid.