• Economia
  • El 'Gran Hermano' de les companyies telefòniques

El 'Gran Hermano' de les companyies telefòniques

Els operadors de telefonia no només reben queixes a Twitter, també són el canal de promoció pels fans del conegut reality show

Movistar lidera el rànquing de les marques més valuoses a Espanya
Movistar lidera el rànquing de les marques més valuoses a Espanya
Anna Mascaró
15 d'Abril de 2016
En general, la majoria d'usuaris es dirigeixen als comptes oficials de les operadores telefòniques a Twitter per a consultes i queixes pel servei: és a dir, per resoldre assumptes d'atenció al client. En el cas de Vodafone i Orange, a més, s'han repetit més de 300 vegades els hashtags #Empleo i #Trabajo, que els tuitaires utilitzen per buscar feina. Destaca el fet, però, que alguns usuaris també ho fan per captar vots per als concursants de Gran Hermano, el reality show de Telecinco.

Els noms d'alguns dels concursants apareixen entre les paraules més repetides en relació a les operadores (sobretot Yoigo i Movistar). El mecanisme per obtenir vots és el següent: els clubs de fans creen línies de telèfon amb nous números, i llavors demanen als altres fans que carreguin de saldo aquestes línies. Amb els diners obtinguts, van enviant missatges per donar suport al seu concursant preferit. Així, en l'últim mes s'han publicat més de 1.619 tuits sobre Gran Hermano. Tot això és el que es desprèn de la monitorització de la conversa a Twitter sobre les 11 principals operadores de telefonia duta a terme en l'últim mes per Sibilare.