• Economia
  • El Port incrementa un 30% els beneficis

El Port incrementa un 30% els beneficis

En el primer semestre registra uns guanys de 19,1 milions d'euros i supera el milió de contenidors

Roda de premsa de la presentació dels resultats
Roda de premsa de la presentació dels resultats
Europa Press
21 de Juliol de 2016
Act. 21 de Juliol de 2016

El Port de Barcelona ha registrat un benefici net de 19,1 milions d'euros en el primer semestre d'aquest 2016, fet que suposa un 30% més respecte als 14,7 milions d'euros que va obtenir en els sis primers mesos de l'any passat. Així ho han explicat el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el director general, José Alberto Carbonell, que han atribuït aquest augment a una reducció del 60% de les despeses financeres.

Aquesta disminució es deu a diferents motius, com la cancel·lació anticipada del préstec amb el Banc Europeu d'Inversions (Bei) per valor de 47,5 milions i la reducció del tipus d'interès variable aplicat a la resta de préstecs subscrits amb el Bei.

El volum de negoci s'ha situat en els 76,1 milions, un 1% més respecte als 76,1 de l'any passat, i el flux de caixa operatiu del semestre ha ascendit als 43,2 milions, fet que es tradueix en un augment del 16% -en el primer semestre del 2015 ascendia als 37,--, i l'endeutament se situa en 356,6 milions, un 15% menys.

Pel que fa al tràfic total, que inclou totes les modalitats de càrrega, l'enclavament portuari barceloní ha gestionat un total de 24,2 milions de tones, un 4% més, fins al juny. "És un any de consolidació dels tràfics que ja ha començat a detectar-se en la meitat del 2013", ha dit Cambra.

El Port de Barcelona ha superat el milió de TEU -mesura equivalent a un contenidor de 20 peus-, amb un repunt del 13% i un creixement en tots els tipus d'operativa. Les exportacions continuen tenint més pes, amb 264.624 TEU i un increment de l'11%, si bé les importacions són més grans en xifres absolutes, amb 323.580 TEU i un repunt del 4%, i Cambra ha destacat que els contenidors d'exportació superen en un 54% el màxim precrisi.

Els tràfics de cabotatge amb les illes Balears i Canàries han augmentat un 13%, i els contenidors que són descarregats temporalment per tornar-se a embarcar cap al seu destí final -càrrega de transbord- han crescut per sobre del 20%.

La Xina, el soci principal
Per països, Carbonell ha indicat que la Xina es manté com a principal soci comercial del Port de Barcelona, ja que el 23,5% dels contenidors tenen com origen o destí el país asiàtic, i altres intercanvis comercials a destacar són els mantinguts amb els Estats Units, Unió dels Emirats Àrabs, Índia i Mèxic.

Pel que fa a vehicles, els terminals del Port han transportat 477.202 automòbils, un 6% més, dels quals 240.000 són d'exportació i 102.510 d'importació.

Els granels líquids s'han mantingut estables amb sis milions de tones, destacant el creixement d'un 50% experimentat pel gasoil, mentre que els sòlids a granel han sumat 2,2 milions de tones, un 5% més, i els productes amb una evolució més positiva han estat els cereals, farines i pinsos.

Per la seva banda, les autopistes del mar han transportat més de 68.000 unitats de transport intermodal -equivalent a un camió o remolc-.

Creueristes
Respecte als passatgers, han passat pel Port de Barcelona 1,5 milions de viatgers, una xifra que inclou els usuaris de ferris de línia regular entre la capital catalana i Balears, Itàlia i el Nord d'Àfrica, que han crescut un 12%, i creueristes.

Els creueristes, amb més d'un milió de viatgers, s'han mantingut estables, tot i que han augmentat un 15% els passatgers que inicien i finalitzen el seu recorregut al Port de Barcelona, que són els que més impacte econòmic generen a la ciutat.