El Port de Barcelona es consolida com a port base, ja que els creueristes que inicien i acaben el seu itinerari a la capital catalana ja suposen el 61% de tots els passatgers que arriben a la ciutat, ha informat l'enclavament en un comunicat aquest dijous.
Així ho han explicat el sotsdirector general d'Estratègia i Comercial del Port de Barcelona, Santiago Garcia-Milà, i la responsable de Creuers, Mar Pérez, que participen a la fira Seatrade CruiseMed, que se celebra a Santa Cruz de Tenerife fins a aquest divendres.
D'aquesta manera, el percentatge ha pujat del 55% al 61% actual, també gràcies a l'aposta pel port de Barcelona d'algunes navilieres, com Carnival, que està a punt de començar la construcció d'una nova terminal al moll Adossat de 10.000 metres quadrats i que es convertirà en la més gran d'Europa, i Royal Caribbean, que forma part de l'accionariat de Creuers del Port de Barcelona, la societat que gestiona els terminals públics de l'enclavament.
"Estem consolidant un model sostenible que, a més de potenciar el rol de port base, consisteix a incrementar la desestacionalització", ha destacat Pérez, que ha matisat que això no vol dir augmentar exponencialment el nombre de creueristes, sinó consolidar el lideratge i mantenir un lleuger increment.
Així, entre els mesos de gener i abril, considerats tradicionalment com temporada baixa, els creueristes del Port de Barcelona han augmentat un 9,5%, fins a 480.000 passatgers.
Segons un estudi de la Universitat de Barcelona (UB), el creuerista de port base que es queda a la ciutat realitza una estada mitjana de 2,6 dies, va a hotels de quatre estrelles i té un impacte econòmic de 202 euros diaris, per la qual cosa Garcia-Milà ha destacat que es tracta d'un "turista de qualitat".
Alhora, ha destacat que la consolidació de Barcelona com a port base té un impacte "determinant" en l'obertura o manteniment de connexions aèries, com els quatre vols directes que Norwegian ha anunciat a Miami, Los Angeles, Nova York i San Francisco, a més del nou vol a Chicago d'American Airlines.
Així ho han explicat el sotsdirector general d'Estratègia i Comercial del Port de Barcelona, Santiago Garcia-Milà, i la responsable de Creuers, Mar Pérez, que participen a la fira Seatrade CruiseMed, que se celebra a Santa Cruz de Tenerife fins a aquest divendres.
D'aquesta manera, el percentatge ha pujat del 55% al 61% actual, també gràcies a l'aposta pel port de Barcelona d'algunes navilieres, com Carnival, que està a punt de començar la construcció d'una nova terminal al moll Adossat de 10.000 metres quadrats i que es convertirà en la més gran d'Europa, i Royal Caribbean, que forma part de l'accionariat de Creuers del Port de Barcelona, la societat que gestiona els terminals públics de l'enclavament.
"Estem consolidant un model sostenible que, a més de potenciar el rol de port base, consisteix a incrementar la desestacionalització", ha destacat Pérez, que ha matisat que això no vol dir augmentar exponencialment el nombre de creueristes, sinó consolidar el lideratge i mantenir un lleuger increment.
Així, entre els mesos de gener i abril, considerats tradicionalment com temporada baixa, els creueristes del Port de Barcelona han augmentat un 9,5%, fins a 480.000 passatgers.
Segons un estudi de la Universitat de Barcelona (UB), el creuerista de port base que es queda a la ciutat realitza una estada mitjana de 2,6 dies, va a hotels de quatre estrelles i té un impacte econòmic de 202 euros diaris, per la qual cosa Garcia-Milà ha destacat que es tracta d'un "turista de qualitat".
Alhora, ha destacat que la consolidació de Barcelona com a port base té un impacte "determinant" en l'obertura o manteniment de connexions aèries, com els quatre vols directes que Norwegian ha anunciat a Miami, Los Angeles, Nova York i San Francisco, a més del nou vol a Chicago d'American Airlines.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.