• Economia
  • El Prat és l'aeroport europeu que més creix al maig

El Prat és l'aeroport europeu que més creix al maig

L'aeròdrom barceloní experimenta un augment d'un 12,3% del nombre de passatgers tot i el caos de Vueling

Els dos aeroports seran la base operativa per al trasllat de personalitats, pilots i aficionats
Els dos aeroports seran la base operativa per al trasllat de personalitats, pilots i aficionats
Agències i Redacció VIA Empresa
08 de Juliol de 2016
Act. 08 de Juliol de 2016
L'Aeroport de Barcelona-El Prat ha estat l'aeròdrom europeu de més de 25 milions de passatgers que ha registrat un major augment de viatgers durant el mes de maig, un 12,3%, segons les dades publicades per la branca europea del Consell Internacional d'Aeroports (ACI).

Els aeroports d'aquesta grandària al Vell Continent han registrat de mitjana increments del 0,7%, d'acord amb l'organització aèria.

En el conjunt d'aeròdroms europeus, el nombre de passatgers ha crescut un 3,6%, si bé la xifra es va deure en exclusiva a l'increment del 5,5% registrat a la Unió Europea (UE).

Fora del bloc comunitari, el tràfic de l'aviació civil ha caigut un 2,5%, la primera dada negativa en les pistes d'aquests països des de 2009.

En termes interanuals, la pujada del nombre de viatgers en tota Europa va ser del 5,5% de mitjana si es compara amb maig de 2015.

"El menor tràfic de passatgers a Rússia i Turquia, resultat dels creixents riscos geopolítics i terroristes, queda ara reflectit en els resultats generals dels aeròdroms europeus", ha explicat el director general de ACI Europa, Olivier Jankovec, en un comunicat.

No obstant això, Jankovec ha afegit que la caiguda de turistes a Rússia i Turquia està beneficiant a països com Espanya, Portugal i Xipre.

A més, Dinamarca, Irlanda, Luxemburg, Hongria, Bulgària, Eslovàquia, Lituània i Romania han registrat xifres de creixement de dos dígits en els seus aeròdroms.

D'acord amb el director general d'ACI Europa, les xifres positives també són conseqüència de la millora de les condicions econòmiques i als preus del petroli.

Quant a les conseqüències del brexit en el tràfic aeri europeu durant l'estiu, Jankovec descarta un "impacte significatiu", tot i que ha reconegut que podria comportar riscos en el mitjà i llarg termini si la desconfiança empresarial també s'estén als consumidors.

Després del Prat, els majors increments en aeroports de més de 25 milions de passatgers s'han detectat a Dublín (11,6%), Copenhaguen (10,8%), Sabiha Gökçen d'Istanbul (10,6%) i Roma Fiumicino (7,7%).

En els aeròdroms d'entre 10 i 25 milions de viatgers anuals el creixement mitjà ha estat del 5,5% amb Gran Canària (18,5%) al capdavant i Màlaga en cinquena posició (12,2%), mentre que els de entre 5 i 10 milions han experimentat pujades del 9,7% amb Berlín Schönefeld (43%) en primera posició, Larnaca (Xipre) en segona (27%) i Eivissa (20,8%) en tercera.

Pel que fa als aeroports regionals amb menys de cinc milions de passatgers, han registrat una pujada del 3,7%, liderats pel d'Oradea, a Romania.