09
de Març
de
2017
Act.
09
de Març
de
2017
Les aerolínies oferiran 1,3 milions més de seients des de l'aeroport de Barcelona-El Prat de cara a la propera temporada d'estiu, segons un estudi de l'Observatori de Trànsit Aeri de Barcelona que indica que l'estacionalitat de l'aeroport "disminueix progressivament". L'oferta augmenta, però a un ritme inferior a l'anterior temporada d'estiu, quan es va incrementar el nombre de seients en dos milions. Vueling, Ryanair i Easyjet creixen per sota del 3%, mentre que destaca l'increment d'oferta de Norwegian ( 21%) per tal d'alimentar el llançament dels seus vols de llarg radi i la seva xarxa de vols domèstics i europeus. A causa de la reestructuració del grup Lufthansa, la low-cost Eurowings absorbeix les rutes operades per Austrian Airlines i algunes de Swiss Airlines. A més, Air Berlin augmenta l'oferta de seients del seu vol a Dusseldorf ( 60%) i operarà un vol a Viena per a Eurowings.
Al 2016, el trànsit durant la temporada d'hivern va créixer un 14% per un 9% d'increment durant la temporada estival. Al 2016, la diferència entre els mesos de punta de trànsit de l'aeroport va ser dos punts inferior al rati de 2011, "fet que mostra la progressiva desestacionalització i afavoreix la continuïtat dels vols estivals durant tot l'any". Segons l'informe, "aquesta desestacionalització té implicacions importants per a totes aquelles empreses i treballadors que estan directa o indirectament afectats per la reducció de les freqüències d'hivern".
En termes generals, el trànsit a l'aeroport de Barcelona va créixer un 11,2% el 2016 fins arribar als 44,1 milions de passatgers. Un dels motius és el creixement de passatgers, per sobre del 10%, en els segments domèstic, europeu i intercontinental ( 4,2 milions de passatgers). L'aeroport de Barcelona recupera així el trànsit domèstic amb un creixement d'un 11,4%, sumant més d'1,2 milions de passatgers, després de 5 anys d'estancament. S'espera que al 2017 aquest trànsit domèstic segueixi creixent i diversifiqui l'oferta, segons l'Observatori.
El trànsit europeu (amb un creixement de 2,8 milions de passatgers, l'equivalent a un increment del 10,5% anual) lidera el creixement absolut del passatge, mentre que el mercat intercontinental experimenta el major creixement relatiu (un 15,7% més i 500.000 passatgers). "Una de les raons del creixement de Barcelona ha estat la inestabilitat i la percepció de risc en altres mercats mediterranis, fet que ha contribuït i desviat trànsit cap a Espanya i Itàlia, el que ha beneficiat a l'aeroport de Barcelona, entre d'altres. El passatge augmenta per l'increment del trànsit cap mercats europeus, liderats pel trànsit britànic ( 11% i 3,6 milions de passatgers). No obstant això, els mercats amb un major increment relatiu del passatge són els dels EUA, Irlanda i els Emirats Àrabs Units.
Al 2016, el trànsit durant la temporada d'hivern va créixer un 14% per un 9% d'increment durant la temporada estival. Al 2016, la diferència entre els mesos de punta de trànsit de l'aeroport va ser dos punts inferior al rati de 2011, "fet que mostra la progressiva desestacionalització i afavoreix la continuïtat dels vols estivals durant tot l'any". Segons l'informe, "aquesta desestacionalització té implicacions importants per a totes aquelles empreses i treballadors que estan directa o indirectament afectats per la reducció de les freqüències d'hivern".
En termes generals, el trànsit a l'aeroport de Barcelona va créixer un 11,2% el 2016 fins arribar als 44,1 milions de passatgers. Un dels motius és el creixement de passatgers, per sobre del 10%, en els segments domèstic, europeu i intercontinental ( 4,2 milions de passatgers). L'aeroport de Barcelona recupera així el trànsit domèstic amb un creixement d'un 11,4%, sumant més d'1,2 milions de passatgers, després de 5 anys d'estancament. S'espera que al 2017 aquest trànsit domèstic segueixi creixent i diversifiqui l'oferta, segons l'Observatori.
El trànsit europeu (amb un creixement de 2,8 milions de passatgers, l'equivalent a un increment del 10,5% anual) lidera el creixement absolut del passatge, mentre que el mercat intercontinental experimenta el major creixement relatiu (un 15,7% més i 500.000 passatgers). "Una de les raons del creixement de Barcelona ha estat la inestabilitat i la percepció de risc en altres mercats mediterranis, fet que ha contribuït i desviat trànsit cap a Espanya i Itàlia, el que ha beneficiat a l'aeroport de Barcelona, entre d'altres. El passatge augmenta per l'increment del trànsit cap mercats europeus, liderats pel trànsit britànic ( 11% i 3,6 milions de passatgers). No obstant això, els mercats amb un major increment relatiu del passatge són els dels EUA, Irlanda i els Emirats Àrabs Units.