Segons constata l'estudi, les compres d'última hora també són una tònica habitual entre els consumidors espanyols. Així, els dies previs a les festivitats de Nadal i Reis reuneixen el 20% i el 19% de les compres nadalenques, respectivament, mentre que el Pont de desembre suposa el 9% de les vendes de la campanya.
El rànquing dels comerços de joguines
Els compradors de joguines, l'edat dels quals oscil·la sobretot entre 25 i 44 anys, destinen una mitjana de 112,2 euros l'any a l'adquisició d'aquest tipus de productes. Desembre és el mes en què la despesa és més alta, amb 75,2 euros de mitjana, seguit a distància pel novembre, amb 59,5 euros, i el gener, amb 54,7 euros.
Toy 'R' Us, Juguettos i Imaginarium són les cadenes de joguines preferides dels consumidors espanyols, les quals, segons les dades proporcionades per Estudios Fintonic, representen el 63% del mercat detallista d'aquest sector.
Toy 'R' Us destaca com la cadena que registra una despesa mitjana més gran, amb 84,8 euros al desembre i 62,5 euros al gener, respectivament, seguida de Juguettos, amb 54,4 euros i 40,8 euros, i Imaginarium, amb 47,1 euros i 37 euros.
Les dades relatives al tiquet mitjà reflecteixen la mateixa situació. Toy 'R' Us té un tiquet de 66,3 euros al desembre i de 53,1 al gener. Juguettos passa de 42,8 euros al desembre a 34,7 al gener i Imaginarium de 40,8 euros a 32,8 euros.