El turisme mediterrani, a debat

Experts i gestors turístics explicaran models d'èxit i bones pràctics en una jornada que analitzarà el model de turisme massiu i els recursos disponibles

La localitat de Calvià a Mallorca
La localitat de Calvià a Mallorca
Neus Navarro | VIA Empresa
Exdirectora de VIA Empresa
Barcelona
27 de Novembre de 2017
Act. 27 de Novembre de 2017

L’Institut Ignasi Villalonga d’Economia i Empresa, l’Agència de Turisme de les Illes Balears i el Centre Balears Europa organtizen la jornada Turisme i sostenibilitat a l’Euroregió de l’Arc Mediterrani (Euram) aquests dimecres 29 i dijous 30 de novembre al Centre Cultural Sa Nostra de Palma (Mallorca). L’objectiu és compartir experiències i bones pràctiques d’iniciatives diverses, exposar la proposta de model turístic per àrees geogràfiques de l’Euram, així com de fer un toc d’alerta davant de l’esgotament de recursos i com hi afecta el turisme massiu

 

La trobada comptarà amb participants de tots tres mediterranis, Catalunya, País Valencià i les Balears. Per la part catalana, participaran Agustí Colom, regidor de turisme de Barcelona; Patrick Torrent, director de l'Agència Catalana de Turisme; Jordi Garreta, de la Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya; Joan Torrella, director de turisme de l’Ajuntament de Barcelona així com Francesc Castro, director d’Aborígens, firma dedicada als tours de menjars locals a Barcelona.

A les dues sessions hi intervenen responsables de projectes de turisme sostenible des d’àmbits tan diversos com la gastronomia, les propostes de natura i esport, la cultura i el patrimoni artístic, el
sector hoteler i un tema tan controvertit darrerament a les grans ciutats com és l'habitatge de vacances. Les ciutats i la gestió del turisme a l’Euram serà el fil conductor de la sessió d’obertura
de dimecres 29, en què Claudia Tapar, membre del Parlament Europeu, relatarà experiències a Europa de gestió per a un turisme sostenible. A continuació, Nico Mulder, director d’estratègia d’Amsterdam Marketing, exposarà com es gestiona i quin relat comunicatiu es dóna al plantejament de la ciutat d’Amsterdam i la seva àrea metropolitana com un lloc dinàmic per viure i treballar-hi, una atractiva destinació de viatges i una ubicació empresarial innovadora.