• Economia
  • Els 5 supermercats que tallen el bacallà a Twitter

Els 5 supermercats que tallen el bacallà a Twitter

A les xarxes socials, les grans superfícies s'exposen cada dia a l'escrutini públic; un espai on les marques entren en competència i on Carrefour lidera el rànquing amb 95.300 seguidors

TuitData
TuitData
PJ Armengou Freixa
16 d'Abril de 2015
Act. 14 de Maig de 2015

Twitter és un terreny on la interacció dels supermercats amb els usuaris és clau i la rivalitat entre ells es fa molt palpable. Molts usuaris citen a diverses marques per posar-les en comparació, per queixar-se o per felicitar-les; mentre els supermercats hi promocionen alhora els seus productes. En aquest primer article d'una sèrie en què examinem la conversa generada a la xarxa social entorn els cinc supermercats amb més seguidors a Twitter (@carrefourES, @mercadona,@alcampo, @lidlEspana i @eroski) parlem ddels factors més determinants a l'hora de construir el veritable lideratge a la xarxa.

Nombre de seguidors
Per valorar els comptes amb major projecció a Twitter és inevitable posar atenció al nombre de seguidors de cada supermercat. Segons aquest criteri, Carrefour amb 95.300 seguidors, seria, amb diferència, el supermercat preferit pels compradors. El segueixen Mercadona amb 70.300 seguidors, Alcampo amb 35.400 i Lidl amb 29.800. Eroski, tot i ser el supermercat amb el compte més antic d'entre els analitzats (va ser obert l'octubre de 2010), és el darrer de la llista amb 25.700 seguidors.



L'audiència activa
El que més fa valdre un compte a Twitter és l'activitat que és capaç de generar. Al cap i a la fi, tenir molts seguidors té un valor relatiu si aquests no interactuen amb el compte a qui segueixen. Tot i que tenir o no una audiència activa canvia molt segons variables com el període o l'actualitat; la mostra analitzada dóna una idea aproximada de l'impacte dels comptes. Queda palès, per exemple, que no cal tenir molts seguidors per generar activitat. Tot i que Carrefour (amb 999 usuaris actius) i Mercadona (amb 731) segueixen encapçalant el rànquing, Eroski, darrer en seguidors i Klout, és el tercer compte amb més audiència activa. Hi interactuen 280 usuaris. El segueixen Lidl, amb 268, i Alcampo, amb 187.

Grau d'intensitat
Corroboren aquestes dades el grau d'intensitat amb què els usuaris interactuen amb els comptes. De nou, el compte suposadament més dèbil, Eroski, pren rellevància. És el compte que més retuits i mencions ha rebut per usuari: una mitja d'1,54. Completen la llista Lidl, amb una mitja d'1,52 retuits o mencions, Mercadona (1,47), Carrefour (1,44) i Alcampo (1,21). Val a dir que aquesta pot ser una dada tant positiva com negativa. Un alt nombre de retuits i mencions a un compte, tant pot ser per lloar-lo com per criticar-lo.

Els més influents
L'indicador internacional més reconegut per valorar la influència d'un compte a Twitter és el Klout. Es tracta d'un sistema de puntuació que va de l'1 al 100 i que pondera, d'acord amb prop de 400 paràmetres, el pes dels usuaris a xarxes socials com Twitter, Facebook o Instagram. La nota mitjana dels usuaris de Klout és 40 punts i es considera que a partir de 60 un compte és veritablement influent. Mercadona (68), Carrefour (65) i Alcampo (62) es troben per sobre d'aquest llindar, i només Lidl i Eroski es troben just per sota, amb 59 punts. Les puntuacions de Lidl i Eroski, però, són aproximades, ja que no tenen un perfil actualitzat a Klout.com.

 

 



Nota tècnica: Per realitzar aquest article, s'ha observat la conversa generada a Twitter entorn els cinc supermercats amb més seguidors a Twitter (@carrefourES, @mercadona,@alcampo, @lidlEspana i @eroski). Les dades han estat recollides entre el 10 i el 15 d'abril de 2015. També s'han consultat les puntuacions dels comptes analitzats a l'Índex Klout.