• Economia
  • Els brindis més comentats de l'Alimentaria

Els brindis més comentats de l'Alimentaria

El vi es converteix en el gran protagonista de la fira a les xarxes

Tast de vins a l'estand Inkordia Wines d'Alimentaria 2016
Tast de vins a l'estand Inkordia Wines d'Alimentaria 2016
Anna Mascaró
29 d'Abril de 2016
La conversa a Twitter sobre la 40a edició d'Alimentaria deixa clara una cosa: el trident de la gastronomia del país el formen el vi, l'oli i la innovació. Al migdia d'aquest dijous, la fira alimentària més important de l'Estat acumulava 26.621 tuits i retuits publicats per part de 9.706 usuaris únics, en què el vi ha estat el producte més citat, en 1.945 ocasions, seguit de l'oli: 1.101 tuits i retuits han parlat d'oli, olives i oliveres. Per la seva banda, la paraula "innovació" s'ha repetit 718 vegades, i "gastronomia" 677. El formatge (sovint associat a la cata del vi) es troba també entre els productes més citats a Twitter, amb 685 impactes.

En el seu conjunt, la conversa a Twitter sobre Alimentaria, segons la monitorització per part de Sibilare dels hashtags #Alimentaria i #Alimentaria2016 durant els quatre dies que ha durat la fira, ha estat molt diversificada. Cada tuitaire ha destacat els productes que més li han cridat l'atenció, mentre que les marques han procurat fer més soroll a la xarxa que els seus competidors.

Showcooking, cava i productes per vegetarians
Els showcookings han obtingut molta repercussió a Twitter: 974 tuits i retuits parlen d'aquests tipus de menús que es preparen davant del públic. The Alimentaria Experience ha acollit més de 30 demostracions culinàries d'aquest tipus.

A més, tot i que en menor mesura que el vi, el cava també s'ha fet un lloc a Alimentaria. 308 impactes parlen de la beguda, 43 vegades associada a la marca Codorniu i 66 a Freixenet.

Respecte a les novetats més comentades de la fira, destaquen els productes per a vegans i vegetarians i la carn 'halal', preparada segons el ritual musulmà. Acumulen 78 i 99 comentaris a Twitter respectivament.

Per la seva banda, la vaga de metro s'ha mencionat més aviat poc en relació a la fira: en 144 impactes.

Una fira que s'associa més a Barcelona que a Espanya
Els internautes han associat més Alimentaria a Barcelona que no pas a Espanya. Així, s'ha parlat de la capital catalana en 2.428 impactes, mentre que 623 impactes mencionaven "Espanya". Per idiomes, el castellà ha estat el més emprat, en 21.345 tuits i retuits, seguit del català, en 1.591 impactes. La tercera llengua de la fira ha estat l'anglès: 1.591 tuits i retuits s'han fet en aquest idioma.



Fitxa tècnica: Seguiment dels hashtags #alimentaria, #alimentaria2016 i el compte @alimentaria, obtenint un total de 26.621 impactes, entre el 25 i el 28 d'abril de 2016. Dades d'Augure.