25
de Desembre
de
2016
"Si tingués diners, muntaria un negoci de...". Tots tenim el clàssic amic que assegura haver tingut la millor idea de negoci del món, però l'únic problema que té és que li falta el finançament per dur-la a terme. A la pràctica, els diners no són res més que una excusa per continuar asseguts fent la cervesa del divendres a la nit i no haver d'arremangar-se de debò a engegar una empresa. Qui no pot fer servir aquesta excusa, però, són els millors esportistes, músics o actors. Les autèntiques celebrities disposen d'aquests diners i alguns d'ells han decidit provar sort en els negocis més enllà de la seva feina habitual. Al llarg d'aquest 2016, a VIA Empresa hem conegut de la mà de Víctor Solvas les curioses històries de molts famosos que s'han atrevit a llançar-se a la piscina.
Aprofitar els valors de l'esport
Llançar-se a la piscina és el que més deu haver fet a la seva vida Michael Phelps. Conegut com "el tauró de Baltimore", s'ha convertit en l'autèntica llegenda de la natació després d'acumular tantes medalles d'or als Jocs Olímpics que no li caben al coll. I és clar, si ets el millor nedador de la història, quin negoci faràs? Correcte, una línia de banyadors.
A la vida de Phelps, però, no tot ha estat bufar i fer ampolles. O bracejar i rebre medalles. Els seus problemes amb l'alcohol li van fer perdre bona part dels contractes de patrocini de diverses marques cansades de pagar per no obtenir a canvi el bé més preuat, els valors positius de l'esport. Una situació que també ha viscut el seu col·lega Ryan Lochte, a qui una esbojarrada nit a Rio de Janeiro durant la passada Olimpíada li va costar cara.
A qui els negocis li van com anell al dit és a Gerard Piqué, decidit a convertir-se en un empresari d'èxit quan abandoni els camps de futbol. El seu és un dels exemples paradigmàtics de com disposar d'alts ingressos pot fer entrar en un cercle virtuós si es combina amb un bon olfacte empresarial i et rodeges de l'equip adequat. Un altre futbolista que ha sabut moure's més enllà de la gespa és David Beckham, a qui l'habilitat en el màrqueting segurament li ha costat que no es valori prou una més que digna carrera futbolística.
Si passem a agafar la pilota amb les mans, els jugadors de l'NBA són els que més possibilitats tenen amb contractes d'allò més suculents. N'hi ha que opten per entrar al negoci de les pizzes, com LeBron James; mentre d'altres volen traslladar la innovació del seu joc a les xarxes socials, tal com intenta Stephen Curry. Per no parlar de l'home fet marca, el més gran de tots els temps: Michael Jordan.
Negocis que sonen bé...o no
Quan ets una celebrity de la música et pots arribar a creure capaç de competir amb Spotify, tal com ha fet Jay-Z. Més sort ha tingut la seva parella, Beyoncé, convertida en una de les cares que revoluciona el màrqueting musical. D'altres com Selena Gómez aprofiten la seva tirada a Instagram amb el seu selfie del mig milió d'euros; o la incansable Britney Spears endinsant-se en el sector de la llenceria. Dues artistes que, malgrat tot, encara hauran de treballar molt per igualar el triomfador Justin Timberlake més enllà dels escenaris.
Al seu costat, altres grans estrelles de la música no han acabat de triomfar en els negocis. La monstruosa startup de Lady Gaga o l'avorrida xarxa social de Justin Bieber en són els principals exemples. Potser el seu problema és que no han tingut l'habilitat de riure's d'un mateix demostrada per Chenoa, la primera a treure rèdits de greatest hits com l'incomparable "Yo en chándal no salgo más".
Les millors actuacions darrere de les càmeres
I si parlem de celebrities no podem deixar de banda els actors. Ashton Kutcher s'ha convertit en el rei de les inversions tecnològiques, Jessica Alba ven productes naturals per valor de més d'un milió de dòlars; i Jennifer Aniston aprofita que cada any que passa està més jove per inflar encara més el seu compte corrent gràcies als productes cosmètics.
A Hollywood també hi trobem un Robert de Niro que aposta per la restauració i l'hoteleria, l'emprenedoria de proximitat de Sandra Bullock o dues bessones que pràcticament eren riques abans de néixer i que tots coneixem encara que fem veure que no. Sí, tu també saps qui són les germanes Olsen.
Però alerta, no només els actors nord-americans fan inversions en el món de l'empresa. A Espanya també hi trobem casos (interessants?) com els dels aliments de Bertín Osborne, el LinkedIn d'actors que promou Antonio Resines o els diversos intents desafortunats d'Antonio Banderas per triomfar com a inversor.
Sigui com sigui, amb més o menys èxit, queda clar que les celebrities són conscients de la necessitat de moure els diners. Qui ja ho ha mogut tot és el conill de Playboy, que aquest 2016 sortia al mercat. Una retirada a temps sempre és una victòria.
Aprofitar els valors de l'esport
Llançar-se a la piscina és el que més deu haver fet a la seva vida Michael Phelps. Conegut com "el tauró de Baltimore", s'ha convertit en l'autèntica llegenda de la natació després d'acumular tantes medalles d'or als Jocs Olímpics que no li caben al coll. I és clar, si ets el millor nedador de la història, quin negoci faràs? Correcte, una línia de banyadors.
A la vida de Phelps, però, no tot ha estat bufar i fer ampolles. O bracejar i rebre medalles. Els seus problemes amb l'alcohol li van fer perdre bona part dels contractes de patrocini de diverses marques cansades de pagar per no obtenir a canvi el bé més preuat, els valors positius de l'esport. Una situació que també ha viscut el seu col·lega Ryan Lochte, a qui una esbojarrada nit a Rio de Janeiro durant la passada Olimpíada li va costar cara.
A qui els negocis li van com anell al dit és a Gerard Piqué, decidit a convertir-se en un empresari d'èxit quan abandoni els camps de futbol. El seu és un dels exemples paradigmàtics de com disposar d'alts ingressos pot fer entrar en un cercle virtuós si es combina amb un bon olfacte empresarial i et rodeges de l'equip adequat. Un altre futbolista que ha sabut moure's més enllà de la gespa és David Beckham, a qui l'habilitat en el màrqueting segurament li ha costat que no es valori prou una més que digna carrera futbolística.
Si passem a agafar la pilota amb les mans, els jugadors de l'NBA són els que més possibilitats tenen amb contractes d'allò més suculents. N'hi ha que opten per entrar al negoci de les pizzes, com LeBron James; mentre d'altres volen traslladar la innovació del seu joc a les xarxes socials, tal com intenta Stephen Curry. Per no parlar de l'home fet marca, el més gran de tots els temps: Michael Jordan.
Negocis que sonen bé...o no
Quan ets una celebrity de la música et pots arribar a creure capaç de competir amb Spotify, tal com ha fet Jay-Z. Més sort ha tingut la seva parella, Beyoncé, convertida en una de les cares que revoluciona el màrqueting musical. D'altres com Selena Gómez aprofiten la seva tirada a Instagram amb el seu selfie del mig milió d'euros; o la incansable Britney Spears endinsant-se en el sector de la llenceria. Dues artistes que, malgrat tot, encara hauran de treballar molt per igualar el triomfador Justin Timberlake més enllà dels escenaris.
Al seu costat, altres grans estrelles de la música no han acabat de triomfar en els negocis. La monstruosa startup de Lady Gaga o l'avorrida xarxa social de Justin Bieber en són els principals exemples. Potser el seu problema és que no han tingut l'habilitat de riure's d'un mateix demostrada per Chenoa, la primera a treure rèdits de greatest hits com l'incomparable "Yo en chándal no salgo más".
Les millors actuacions darrere de les càmeres
I si parlem de celebrities no podem deixar de banda els actors. Ashton Kutcher s'ha convertit en el rei de les inversions tecnològiques, Jessica Alba ven productes naturals per valor de més d'un milió de dòlars; i Jennifer Aniston aprofita que cada any que passa està més jove per inflar encara més el seu compte corrent gràcies als productes cosmètics.
A Hollywood també hi trobem un Robert de Niro que aposta per la restauració i l'hoteleria, l'emprenedoria de proximitat de Sandra Bullock o dues bessones que pràcticament eren riques abans de néixer i que tots coneixem encara que fem veure que no. Sí, tu també saps qui són les germanes Olsen.
Però alerta, no només els actors nord-americans fan inversions en el món de l'empresa. A Espanya també hi trobem casos (interessants?) com els dels aliments de Bertín Osborne, el LinkedIn d'actors que promou Antonio Resines o els diversos intents desafortunats d'Antonio Banderas per triomfar com a inversor.
Sigui com sigui, amb més o menys èxit, queda clar que les celebrities són conscients de la necessitat de moure els diners. Qui ja ho ha mogut tot és el conill de Playboy, que aquest 2016 sortia al mercat. Una retirada a temps sempre és una victòria.