La plantilla del Metro de Barcelona ha decidit en una assemblea de treballadors convocar vagues parcials del servei de dues hores per torn tots els dilluns, ha informat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en un comunicat.
Les aturades començaran el 24 d'abril i es realitzaran entre les 7 i les 9 hores, entre les 16 i les 18 hores, i entre les 20.30 i les 22.30 hores, han explicat fonts sindicals, que han justificat la vaga parcial per pressionar l'empresa perquè "compleixi amb tots els acords pactats", entre els quals han citat aspectes com canvis organitzatius i externalitzacions.
Segons ha detallat el sindicat CC.OO. a les seves xarxes socials, el 59% dels treballadors a l'assemblea -243 dels 410 que han participat- han votat a favor de paralitzar les negociacions del conveni col·lectiu -154 han votat en contra i 13 s'han abstingut- i el 69% ha votat a favor de les aturades de dues hores -281 a favor, 111 en contra i 13 abstencions-.
TMB ha lamentat que la plantilla hagi optat per noves mobilitzacions, que impactaran negativament en la mobilitat quotidiana dels ciutadans, i ha considerat que "resulta incomprensible quan les negociacions del nou conveni col·lectiu estan en marxa" i la taula es reuneix regularment, dues vegades per setmana, des de l'11 de gener.
La companyia ha alertat que els treballadors que han participat a les assemblees són una "minoria", amb 243 vots a favor sobre les 3.500 persones que formen la plantilla.
La companyia ha assenyalat que fruit d'aquest treball, les dues parts han tancat un acord sobre la regulació de l'accés als llocs de treball alternatius, un capítol que destaca que els sindicats consideren prioritari.
Ha afegit que des del 16 de febrer, la taula aborda l'aplicació de l'article 26 de la llei de prevenció de riscos laborals quant a la protecció de la maternitat, i també ha destacat que ha complert els pactes de juliol de l'any passat, que van permetre desbloquejar la negociació i que han suposat el pagament d'una bestreta a la plantilla i 100 ampliacions de contracte d'empleats, a les quals se sumaran 57 ampliacions més aquest any, ha remarcat.
TMB ha afirmat que ha fet un esforç per "apropar-se al màxim a les aspiracions de la representació sindical", fins a plantejar un increment del 7,2% en els quatre anys de vigència que tindria el conveni.
Quant al ritme de la negociació, que es va iniciar a l'octubre de 2015, la direcció de la companyia ha apuntat que la voluntat dels sindicats d'abordar els capítols del conveni de forma seqüencial, un després d'un altre, incideix en la menor productivitat de la taula.
Finalment, ha reclamat un "exercici de responsabilitat" per aconseguir un conveni que afavoreixi els treballadors del Metro i que faci possible la prestació d'un servei de transport de qualitat.