• Economia
  • Les empreses de productes infantils a Catalunya facturen un 30% més que fa 8 anys

Les empreses de productes infantils a Catalunya facturen un 30% més que fa 8 anys

El sector dels productes infantils a Catalunya suma 488 empreses que facturen 4.424 milions d’euros

Imatge d'un grup de joguines | iStock
Imatge d'un grup de joguines | iStock
Redacció VIA Empresa
06 de Gener de 2025
Act. 06 de Gener de 2025

El sector dels productes infantils a Catalunya suma 488 empreses que facturen 4.424 milions d’euros de manera conjunta, un 30% més que l’any 2016, quan es va radiografiar aquest sector per darrera vegada. És una de les conclusions de l’estudi El sector dels productes infantils a Catalunya, elaborat pel Govern per mitjà d’ACCIÓ amb la col·laboració del Kid’s Cluster. L’informe destaca també que aquest gairebé mig miler de companyies (un 20% més que l’any 2016) són majoritàriament pimes (el 91%) i que donen feina a 21.638 persones.

 

En concret, l’estudi analitza les empreses que ofereixen productes i serveis dirigits al segment infantil i familiar. Per segments de negoci, del total d’empreses analitzades, la meitat es dediquen al segment de l’oci, l’entreteniment i la cultura. Aquestes generen un 28% de la facturació total del sector i concentren també el 29% dels treballadors. Aquest àmbit de negoci inclou, entre d’altres, els jocs i les joguines, un segment que agrupa una setantena d’empreses que facturen 453 milions d’euros i que donen feina a més de 1.100 persones.

L’oci, l’entreteniment i la cultura generen el 28% de la facturació total del sector dels productes infantils

Altres àmbits que agrupa el sector dels productes infantils inclou el de l’educació (amb el 22% del total), el de l’estil de vida (10% del total, incloent-hi companyies dedicades a la moda i l’hàbitat), el de la salut, la higiene i la cosmètica (6%); el de l’alimentació (4%, tot i que representen el 36% del total de la facturació de tot el sector), el de la puericultura i el de la consultoria (també amb un 4% del total d’empreses cadascun d’ells).

 

Tendències i oportunitats de mercat

L’informe també analitza les principals evolucions i novetats del sector. En aquest sentit, apunta a la creixent reducció del pes de la població infantil. Així, apunta que la taxa d'infants menors de 15 anys a escala global ja és inferior al 25%, xifra que baixa fins al 16% en territori europeu. Per això, moltes de les empreses del sector ara també es dirigeixen a un públic adolescent o, fins i tot, a adults: pares i mares que volen formar-se en l’àmbit de la criança, però també adults usuaris de joguines.

Així, per exemple, el document destaca que un 23% dels pares i mares compren llibres que aconsellen com educar i acompanyar i que un 31% utilitzen aplicacions de mòbil per fer seguiment de la criança. D’altra banda, el 25% de les vendes de joguines, segons el document, es realitzen a un públic de més de 18 anys.