• Economia
  • Cauen un 7,9% les entrades a les botigues durant la campanya de Nadal

Cauen un 7,9% les entrades a les botigues durant la campanya de Nadal

La xifra puja al 9,2% en el cas de Barcelona, mentre que el trànsit exterior també es redueix un 6,1%, segons un informe de TC Group Solutions

Un mercat de Nadal a Catalunya | iStock
Un mercat de Nadal a Catalunya | iStock
Redacció VIA Empresa
Barcelona
09 de Gener de 2025
Act. 09 de Gener de 2025

Les entrades a les botigues van baixar un 7,9% interanual durant la campanya de Nadal, mentre que el trànsit exterior ho va fer un 5,8% al conjunt de l'Estat. Són dades d'un informe de TC Group Solutions, que ha mesurat el flux de persones a les botigues físiques i també el trànsit exterior en general. Les mètriques s'han obtingut a través dels dispositius de mesura instal·lats als principals carrers de vianants i comerços de l'estat espanyol, i s'han analitzat tot el mes de desembre i fins al 6 de gener.

 

En concret, a Barcelona, les entrades a la botiga van caure un 9,2%, és a dir, gairebé un punt i mig més que la mitjana estatal. Però no és la ciutat més afectada: el descens és encara més notable a Madrid, on les xifres van precipitar-se un 9,8%. Pel que fa al trànsit exterior, la capital catalana va reduir-lo un 6,1%, mentre que la ciutat madrilenya va registrar una rebaixa del 3,4%, respectivament.

L'empresa que ha elaborat l'informe, però, ha descartat que aquesta sigui una tendència a l'alça a l'Estat. De fet, ha destacat que les dades de la campanya de Nadal contrasten amb les del Black Friday, quan les entrades a la botiga van pujar un 7,3% interanual a Barcelona i un 0,3% a Madrid. 

 

Tarragona, dinàmica oposada

L'altra cara de la moneda és Tarragona. Va ser l'única ciutat de Catalunya que va experimentar un augment pel que fa a les entrades, mentre que a la resta de l'Estat només hi ha una altra gran localitat amb una taxa positiva: Granada, amb un 2,8% més d'entrades a la botiga.