L'Ajuntament de Barcelona ha reforçat l'assessorament laboral davant l'onada d'ERTO i diverses casuístiques que deixen la crisi pel coronavirus i les mesures que prenen les empreses respecte els seus treballadors des que va començar. En concret, el servei que presten advocats i sindicats s'amplia a tota la ciutat -fins ara només estava disponible als districtes de Ciutat Vella, Sant Martí i Sants-Montjuïc-. A més, ara s'hi podrà accedir per telèfon o correu electrònic.
Els Punts de Defensa de Drets Laborals tenen com a objectiu resoldre els dubtes dels ciutadans pel que fa a la seva situació laboral. El primer tinent d'alcaldia d'Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, ha indicat que "en moments tan excepcionals com aquests estem posant al servei de la ciutadania tots els recursos a l’abast per tal d’intentar minimitzar els efectes de la covid-19”.
Des de l'inici de l'estat d'alarma s'han atès 115 peticions, cinc vegades més que en una setmana ordinària. La majoria de preguntes tracten d'ERTO, teletreball i prevenció i salut en l'entorn laboral. Barcelona Activa ha activat una atenció telefònica que permet derivar als serveis més adequats els ciutadans que truquen amb dubtes. La línia és gratuïta: 900 533 175.
A més, l'organisme ha creat una pàgina web en què s'informa de tots els recursos econòmics i de suport que tenen les microemoreses, les pimes, els autònoms i els treballadors. Allà s'hi poden trobar totes les ajudes que s'han activat tant a nivell estatal, com autonòmic i local. "Estem al costat de les persones treballadores més afectades, que veuen perillar la seva feina o pateixen alguna precarietat laboral per irregularitats o per incompliments dels requisits que les autoritats sanitàries estan fent per preservar la nostra salut", ha afirmat Collboni.