Cada vegada hi ha més hotels a Catalunya que s'anuncien com a Adults Only("Només Adults" en català) a totes les plataformes. Malgrat que la llei impedeix als establiments prohibir l'entrada dels hostes per raons d'edat, estan en auge. De fet, segons el sector al voltant del 5% dels hotels d’Espanya tenen aquesta categoria. Una xifra que s'ha incrementat des de la pandèmia amb l'objectiu d'oferir un ambient més relaxat, de calma, de tranquil·litat i sense l'enrenou característic dels més petits. I un aclariment: “No som anti-nens”.
L’origen del concepte Adults Only té lloc a la dècada del 1970 als grans ressorts del Carib. Parelles provinents dels Estats Units buscaven unes vacances per adults sense nens per descansar de tot l’estrès laboral. “Bàsicament era una lluna de mel per a parelles que durava entre una i dues setmanes, amb una experiència de spa i wellness”, afegeix Pablo Díaz, professor de Turisme dels Estudis d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Barcelona (UOC).
L’origen del concepte Adults Only té lloc a la dècada del 1970 als grans ressorts del Carib
De moment, arreu del món hi ha més de 1.000 hotels sota aquest concepte. A Espanya, per exemple, es concentra una bona porció d'aquests establiments hotelers. Només a les illes Balears han estat construïts aproximadament 100 complexos dirigits a aquest nínxol de mercat. En el cas català destaca la Costa Daurada, per sobre de tot. Díaz apunta que la nova tendència està enfocada en “escapades de pocs dies o de cap de setmana sobretot a la costa” i que fins i tot arran de la pandèmia hi ha nova oferta en zones rurals com Castella La Mancha o el País Basc.
Quin tipus de públic ho consumeix?
“M’agrada viatjar sola i un dels aspectes que més valoro és allotjar-me a hotels per adults. Sí que és una mica més car que la resta d’establiments, però pel viatge que volia fer a les Illes Canàries, era ideal”, apunta Ivet Mas, de 29 anys i consumidora d’establiments d’aquestes característiques. “Busco tranquil·litat i m’ajuda molt no sentir els crits dels més menuts, sobretot al menjador de l’hotel o a la piscina. En el meu cas era com si estigués a un spa i a la pròxima ocasió que tingui repetiré”, continua Mas.
Per a Díaz el sector turístic és dinàmic, atent a les noves tendències i ho ha aprofitat. “L’estança és més cara del normal, ja que els hostes busquen més luxe, calidesa, una experiència gastronòmica i no els importa pagar més”, continua l’expert de la UOC.
Ruiz (Magnòlia Hotel): “M’he trobat en nombroses ocasions pares amb fills que han reservat l’estança d’una setmana al meu hotel que és Adults Only”
Els hotels amb temàtica per a adults s'enfoquen a fer que el client tingui tot allò que necessita en un ambient ple de relaxació i tranquil·litat, i sense restriccions. La seva missió és ajudar, especialment les parelles, a viure moments d'intimitat com els viatges que solien fer de nuvis o amb el grup d'amics. Ketty Ruiz, directora de Magnòlia Hotel, ubicat a Salou, explica que el target d’usuaris que tenen “no odia els nens”. “Al meu establiment hi ha parelles joves, parelles que tenen fills i decideixen fer una escapada sense ells i fins i tot grups d’amics. Es tracta d’oferir un valor afegit amb una sèrie d’activitats, spa, massatges terapèutics amb parella i organitzar moltes activitats”, destaca Ruiz.
Fonts del sector declaren que treballen amb tota mena de clients, sobretot internacionals en temporada alta. Respecte a la temporada baixa hi ha més client català, de territori nacional i algun de francès. I alguns que vénen de viatge de negocis i fan convencions.
Díaz (professor de la UOC): “L’estança als Adults Only és més cara del normal, ja que els hostes busquen més luxe, calidesa, una experiència gastronòmica i no els importa pagar més”
I si apareix una parella amb fills?
A vegades hi ha hotels que no mostren clarament que són AdultsOnly a la pàgina web o, amb l’ús de plataformes com Booking, no queda del tot clar i molts usuaris no hi presten atenció. “M’he trobat en nombroses ocasions pares amb fills que han reservat l’estança d’una setmana al meu hotel i mai els he deixat al carrer”, explica amb humor l’hotelera de Salou. “Per sort, pertanyem a un grup hoteler com és el Blaumar que disposem d’una alternativa que és un hotel familiar i els podem derivar allí”. “És important ser empàtic i remarcar-ho a totes les comunicacions el nostre valor afegit per evitar malentesos”, conclou Ruiz.