• Economia
  • Estacions de metro amb nom d'empresa a Barcelona

Estacions de metro amb nom d'empresa a Barcelona

TMB vol incrementar els ingressos accessoris i disminuir finançament públic. Exporta la fórmula de ciutats com Madrid

La cèntrica estació de plaça Catalunya
La cèntrica estació de plaça Catalunya
EFE
13 de Setembre de 2013
Act. 13 de Setembre de 2013
Barcelona afegirà marques comercials a les denominacions d'estacions o línies de metro, línies d'autobús, el telefèric, el funicular i a espais singulars a la xarxa de transport, com ha fet Madrid.

L'opció del sistema mixt de nom compost per a la comercialització de la denominació (naming rights) forma part del Pla de Patrocinio Corporatiu que avui ha presentat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a un centenar de directius d'empreses de consum que operen a Catalunya.

El Pla de Patrocini Corporatiu és una de les iniciatives posades en marxa recentment per TMB per incrementar els ingressos accessoris i disminuir així les necessitats de finançament públic.

L'acte l'ha presidit l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias que ha considerat que el pla és "una cosa maca que s'ha d'explicar i fer entendre" i que aquesta col·laboració pública-privada beneficiarà els usuaris, les empreses i el transport públic.

També han intervingut Joaquim Forn, president de TMB i primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona. Ha destacat que es tracta d'un programa ambiciós i que TMB té actius "tangibles i intangibles susceptibles de ser patrocinats i aportar més recursos", encara que ha eludit fer una estimació econòmica, ja que depèn de la demanda.

Respecte a afegir la marca al nom d'una estació o un transport durant uns anys, el president de TMB ha destacat que amb aquest sistema de canvi parcial "mai desapareix el nom".