Els estibadors inicien aquest dimecres una nova aturada ininterrompuda de 48 hores, després que la reunió celebrada el passat dimarts entre els sindicats i Anesco hagi finalitzat sense acord. Així mateix, també es mantenen les aturades intermitents previstes pels pròxims dies 19, 21 i 23 de juny. La principal reivindicació dels estibadors és lasubrogació dels contractes actuals al sector, que continua sent el principal problema del conflicte.
Els sindicats han plantejat una nova proposta en què demanen a la patronal que garanteixi un marc d'estabilitat i la continuïtat dels llocs de treball al sector. En aquest sentit, estan disposats a avançar un 5% de la rebaixa salarial del 10% acordat. La resta es faria efectiu un cop finalitzat l'acord entre les parts.
També estan disposats que s'obri un procés negociador en cadascun dels ports per veure com s'adapta l'estructura i que siguin competitius. En aquest procés, els sindicats plantegen crear diversos comitès de coordinació i selecció de personal. Així mateix, els sindicats plantegen acordar un període sense conflictivitat fins al 30 de setembre per acabar de tancar el nou conveni col·lectiu.
De la seva banda, l'Associació Nacional d'Empreses Estibadores i Consignatàries (Anesco) ha apel·lat a la "responsabilitat" de les organitzacions sindicals perquè "desconvoquin" les vagues previstes i "garanteixin l'estabilitat del sector".
La patronal afirma que ha ofert a la representació dels treballadors la "continuïtat" dels llocs de treball actuals, "prèvia definició i implantació de les millores operatives, port a port, recollides al principi d'acord del 29 de març i del pla de reestructuració proposat pel govern espanyol, en coherència amb la posició repetida en les nombroses reunions celebrades amb anterioritat".
En aquest sentit, Anesco assegura que per mantenir la "competitivitat" dels ports estatals és "indispensable" que les empreses puguin "decidir lliurement" la composició dels equips de treball necessaris per a cada activitat. Per això ha proposat obrir les meses de negociació a cada port, per definir les "millores operatives" a implantar, "seguint allò establert al principi d'acord pactat amb les organitzacions sindicals el 29 de març".