El nou conjunt, únic i harmonitzat d'etiquetes de combustibles ja ha entrat en vigor a tots els Estats membres de la Unió Europea (UE), als països de l'Espai Econòmic Europeu i a Macedònia, Sèrbia, Suïssa i Turquia. L'objectiu d'aquest canvi és "ajudar els consumidors a seleccionar el combustible més apropiat per al seu vehicle", segons explica l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac).
Però, quin combustible haurem de posar a partir d'ara? L'etiqueta utilitzada per a la benzina és un cercle en què la lletra E designa els biocomponents específics presents en la gasolina, mentre que per al gasoil és un quadrat amb la lletra B, que designa els components específics de biodièsel presents en el gasoil.
D'altra banda, "XTL" significa dièsel sintètic, és a dir, que no deriva del cru del petroli, mentre que els combustibles gasosos estan representats amb un rombe. Segons l'Anfac, l'etiqueta "és una eina visual per ajudar els consumidors a verificar que han seleccionat correctament el combustible apropiat per al seu vehicle". A més, homogeneïtzen la nomenclatura dels carburants a tota la UE.
Més informació
Aquestes etiquetes hauran d'estar col·locades a tots els vehicles que es matriculin a partir del 12 d'octubre d'aquest any i estaran a la tapa del dipòsit i a les especificacions del manual del vehicle. També es veuran en els sortidors de gasolina, dièsel, hidrogen, gas natural comprimit, gas natural liquat i gas liquat de petroli de les estacions de servei d'accés públic de tots els països de la UE, de forma clara i visible per als consumidors.
L'Anfac sosté que aquestes etiquetes "milloren la informació que rep el consumidor dels vehicles, tant del que tenen en propietat com de qualsevol que condueixin dins la UE, sense necessitat d'entendre l'idioma".
Ara bé, els fabricants de vehicles no recomanen col·locar les noves etiquetes en vehicles previs a aquesta data, mentre que l'Anfac subratlla que no substitueixen les denominacions comercials, ja que són complementàries i tenen com a objectiu que els consumidors tinguin la màxima informació possible.