Després d'anunciar que tornen a Barcelona amb una flota de 300 vehicles, Cabify va afirmar que, tot i no estar d'acord, acceptava les condicions del decret aprovat per la Generalitat, però també va matisar que la precontractació del quart d'hora només caldria fer-la el primer trajecte i no abans de cada un d'ells. Això ha posat en alerta el Govern, que ha obert un expedient informatiu a l'empresa Prestige&Limousine, del grup Cabify, per exigir-los que aclareixin exactament els termes de contractació i prestació de serveis.
Segons ha informat el Departament de Territori i Sostenibilitat en un comunicat, l'empresa té 10 dies per aclarir, també, la relació dels trajectes realitzats entre el 7 i el 10 de març, en què hauran de detallar l’hora de contractació i de l’inici de la prestació del servei. De fet, el Departament considera que Cabify no pot assegurar que el servei es desenvoluparà "amb la mateixa immediatesa de sempre" perquè sostenen que aquesta informació no apareix en el model de contractes de serveis de transport que l'empresa de Cabify posa a disposició dels usuaris.
En aquest contracte, Prestige & Limousine posa de manifest que assumeix l’obligació de complir amb la normativa de transport terrestre aplicable. En concret, cita la Llei estatal d’ordenació dels transports terrestres de 1987, la normativa posterior que la desenvolupa i el Decret llei català de mesures urgents convalidat pel Parlament de Catalunya el passat 28 de febrer.
La Generalitat, però, és del parer que aquestes divergències poden confondre els usuaris i per això ha decidit obrir l'expedient per verificar que l'empresa compleix amb la Llei del 1987 i amb el decret llei. D'altra banda, a més de donar deu dies perquè aporti la documentació sol·licitada, la Territori i Sostenibilitat adverteix a la companyia que si no atén els requeriments es considerarà que obstrueix la tasca d'inspecció.