Les exportacions continuen liderant la recuperació dels tràfics al Port de Barcelona. Tot i que entre gener i setembre d’enguany, el tràfic total de contenidors ha estat de 2,06 milions de TEU (-19%) -millorant els resultats dels mesos anteriors-, el percentatge es només del -8,8% en el cas dels contenidors plens d’importació i exportació, la xifra que reflecteix més fidelment l’evolució de l’economia del país i que també segueix millorant mes a mes.
Segons destaquen en un comunicat, els contenidors plens d’exportació han superat durant aquest mes de setembre les xifres del mateix mes del 2019. Aquesta dada positiva és especialment rellevant perquè, per primer cop des de que va esclatar la pandèmia de la covid-19, el Port de Barcelona ha aconseguit assolir unes xifres d’exportació pre-crisi.
L’Extrem Orient i Japó, que ha tingut un tràfic de 336.655 TEU, és manté com el principal mercat per a les mercaderies que passen pel Port de Barcelona. Gràcies, en part, a la dinàmica positiva de les vendes de productes agroalimentaris a la Xina, el tràfic de contenidors plens d’exportació amb aquest país ha assolit els 95.454 TEU, amb un increment del 46,6% durant els darrers nou mesos.
Així, el tràfic total de mercaderies al Port de Barcelona durant els nou primers mesos de l’any ha estat de 42,4 milions de tones, xifra que suposa una caiguda del 18,4%. Pel que respecta al tràfic d’automòbils, entre els mesos de gener i setembre han passat 320.830 vehicles nous pel Port de Barcelona, el que significa un 44,6% menys que en el mateix període de 2019, un percentatge lleugerament millor que el del mes d’agost.