Durant el primer quadrimestre de l'any les empreses catalanes del tèxtil i confecció han exportat 1.590,2 milions d'euros, un 1,3% més que al mateix període de 2017. Al llarg de 2017, les exportacions catalanes del sector han arribat al seu rècord històric, amb 4.885,7 milions d'euros, un 5,4% més que el 2016. La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha fet públiques aquestes dades durant la inauguració del 080 Fashion Showroom, que se celebra aquest dimecres i dijous. El showroom s'organitza en el marc de la setmana de la moda catalana i preveu reunir un centenar de professionals, entre els quals hi ha una trentena de compradors internacionals d'Austràlia, Regne Unit, Països Baixos, Àustria, Japó o Rússia. En aquesta edició del showroom estan previstes unes 280 interaccions comercials entre els compradors visitants i les marques de moda expositores.
Segons dades facilitades per la conselleria, en el conjunt de l'estat, l'any passat les exportacions catalanes van representar el 29,8% del total de les vendes a l'exterior de tèxtil i confecció de l'estat, xifra que, segons el departament, referma Catalunya com a motor exportador del sector. Tot i que el 91% es va concentrar a Barcelona, destaquen els creixements de les exportacions del sector a Girona (+27%) i Lleida (+12,3%). Pel que fa als principals mercats, els països de la UE continuen sent els principals compradors. El primer client fora de la UE és el Marroc, amb un 5,6% de les exportacions de l'any passat.
Al llarg de 2017 les vendes a l'estranger han assolit els 4.885,7 MEUR al conjunt del país
La tendència s'ha mantingut en els primers 4 mesos de 2018, període durant el qual les vendes catalanes a l'exterior del tèxtil i la confecció han assolit els 1.590,2 milions d'euros, un 1,3% més que el primer quadrimestre de 2017. Com a l'any passat, en xifres absolutes, Barcelona va tornar a reunir prop del 90% del total de les vendes a l'exterior.
Prop de 300 interaccions comercials a la 6a 080 Fashion Showroom
La sisena edició del showroom preveu unes 280 interaccions comercials entre els compradors visitants i les marques de moda expositores. Aquest any s'ha registrat una especial aposta pel mercat nord-americà. Així, més d'una desena de compradors dels Estats Units encapçalen la missió comercial inversa, integrada per una trentena de compradors nord-americans i d'altres països. Novament el 080 Barcelona Fashion Showroom es dedicarà de manera monogràfica a la comercialització de moda femenina i accessoris. Més d'una vintena de marques de moda catalanes hi seran presents.
En les cinc anteriors edicions del 080 Barcelona Fashion Showroom, el volum de negoci generat va superar els 10 milions d'euros, entre vendes directes, contractes i acords comercials.
Una oportunitat per la internacionalització
Francisco José Climent, director de vendes internacionals de Munich, ha explicat que participar del showroom els serveix per "incrementar" les oportunitats de ser presents en més països. Per la seva banda, la brand manager de Naulover, Anna Jante, ha explicat que la iniciativa és un punt de trobada entre agents i distribuïdors internacionals que assisteixen al saló.
El clúster manager de Modacc, David García, ha afirmat que el 080 Barcelona Fashion Showroom contribueix amb els reptes del sector tèxtil català. Així ha destacat que la gran voluntat del clúster és potenciar les marques catalanes perquè agafin "més notorietat", ajudar a marques catalanes de mida mitjana a vendre més a l'exterior i treballar en la transformació digital per vendre més a través de la xarxa.