• Economia
  • Femcat aposta pel multilingüisme com a clau empresarial

Femcat aposta pel multilingüisme com a clau empresarial

La fundació impulsa l'Observatori dels Idiomes, un instrument per conèixer l'evolució d'oferta i demanda de coneixement de llengües estrangeres

Elena Massot, presidenta de Femcat i David Marín, responsable de l'Observatori | Cedida
Elena Massot, presidenta de Femcat i David Marín, responsable de l'Observatori | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
16 de Desembre de 2021

Femcat ha defensat el multilingüisme com a clau per a l'internacionalització de les empreses i una millora en la inserció professional. La fundació ha demanat unitat d'acció de tots els agents implicats (administracions, sector educatiu, món empresarial i ciutadans) per aconseguir una economia multilingüe competitiva, segons ha explicat Femcat en un comunicat. Així doncs, davant de la parcialitat de les dades disponibles, Impulsa l'Observatori dels Idiomes, un instrument per conèixer l'evolució d'oferta i demanda de coneixement de llengües estrangeres a Catalunya.

 

"Els pilars d'aquesta millora han de ser el sistema educatiu, com a agent transversal a la societat, i el mateix món empresarial, com a agent implicat i beneficiat per tota millora en el capital humà", ha explicat Elena Massot, presidenta de Femcat. Per Massot, "el multilingüisme és un valor emergent davant de la globalització, amb moltes empreses que inicien la seva internacionalització i on trobem ja una important mobilitat humana i una consciència general del que és la diversitat lingüística".

L'Observatori de Femcat té una doble finalitat: per una banda, dinamitzar el debat públic per tal de generar iniciatives que contribueixin a millorar l'aprenentatge dels idiomes estrangers i per una altra, dotar la societat d'una eina rigorosa d'anàlisi que permeti prendre decisions objectives i constructives. Per la fundació, els països s'enfronten a una nova tendència en què la planificació i la gestió lingüística seran determinants.

 

Per la fundació, l'ensenyament dels idiomes ha fet un progrés significatiu, però no se'n fa una mesura sistemàtica, i, per tant, no es valora ni es pot accelerar. "Entenem que l'esforç per millorar el coneixement d'idiomes s'ha de fer a tots els nivells: estudis reglats, formació ocupacional i de la població en general, però també que les administracions públiques han de tenir un rol facilitador, perquè el coneixement de llengües no ha de ser privilegi d'uns pocs, sinó font d'oportunitats per a tothom", ha afirmat en David Marín, responsable de l'Observatori.