FGC ha iniciat els treballs per renovar i modernitzar els 22 trens de la sèrie 112, la majoria construïts l’any 1996, i que actualment donen servei a la línia Barcelona-Vallès. L’objectiu és allargar la vida útil de les unitats, que és de 30 anys, durant 15 anys més i dotar-los dels mateixos serveis, condicions de confort i disseny dels trens més nous, els de la sèrie 115, estrenats el desembre del 2022. Els treballs, amb un pressupost de 16,3 milions d’euros, consistiran en la rehabilitació completa de l’interiorisme i la renovació de les comunicacions i el sistema d’informació al viatger.
Actualment, ja s’estan fent els treballs de renovació del primer tren, que actua com a prototip i que és previst que es posi en circulació la propera tardor. Un cop entri en servei aquest primer tren renovat, s’aniran rehabilitant progressivament la resta d’unitats. L’actuació es farà, en primer lloc, en les 16 unitats de tren adquirides l’any 1996, que s’aniran introduint ja renovades amb una periodicitat d’una cada dos mesos i, posteriorment, en les 6 unitats que es van estrenar l’any 2003.
Una imatge uniforme amb els trens més nous de Ferrocarrils
Les millores en l’interiorisme que es faran a les unitats 112 replicaran el disseny dels 15 trens de la sèrie 115 que es van estrenar el desembre del 2022 coincidint amb la posada en servei de les noves freqüències i la millora de l’oferta a la línia Barcelona-Vallès, amb l’objectiu de mostrar una imatge uniforme i d’oferir les mateixes condicions de confort.
En aquest sentit, un dels canvis més visibles que s’introduiran a les unitats 112 serà la retirada de les barreres de vidre que separen els seients amb les zones de portes, amb l’objectiu de donar més obertura i amplitud a l’interior dels trens. A més, es repintaran portes, agafadors i altres elements del tren amb els mateixos colors que tenen les unitats 115.
Noves pantalles d’informació i ports de connexió USB
Pel que fa als serveis, es renovarà tot el sistema d’informació al viatger. Un dels principals canvis serà la instal·lació de pantalles d’informació a l’interior dels trens, alhora que es renovaran els altaveus i el sistema d’intercomunicacions. S’instal·laran ports de connexió USB i es renovaran els espais per a les persones de mobilitat reduïda, amb la instal·lació de més seients plegables i la incorporació de suports d’esquena i suports per a cadires de rodes i per a bicicletes.