Barcelona incorpora dos esdeveniments internacionals al seu calendari de fires amb l’ICE, la primera fira de casinos i apostes del món, i el LabelExpo, una de les cites més destacades del sector de la impressió d’embalatges i etiquetes que, fins ara, s’havia celebrat a Brussel·les. El primer certamen es farà al gener, mentre que el segon s’ha programat per la tardor. “Reforcem l’aposta estratègica de la institució per acollir grans esdeveniments de primer nivell mundial”, apunta Constantí Serrallonga. En aquest sentit, el director general de Fira de Barcelona destaca com les noves trobades “són una bona notícia per al teixit empresarial del país, la ciutat i el seu entorn, ja que el seu impacte pot generar grans oportunitats econòmiques i tecnològiques”. Barcelona ha superat Madrid i París en la cursa final per acollir un saló del joc que, segons càlculs de l’organització, pot derivar en un impacte econòmic de 280 milions d’euros. De fet, l’empresa organitzadora, Clarion Gaming, ja ha reservat 40.000 nits d’hotel a la capital catalana.
"L'oferta de Barcelona va destacar per l'escala de les seves instal·lacions de classe mundial, la seva excel·lent infraestructura hotelera, la logística, el retorn de la inversió per als nostres clients i la capacitat d'escala", descriu Alex Pratt, director general de Clarion Gaming. El saló comptarà amb una assistència de 45.000 visitants professionals de 150 països i més de 600 expositors. Pratt ha afegit que l'entitat busca forjar "una associació progressiva que inclou la indústria internacional, Fira de Barcelona i actors públics i privats de Barcelona, Catalunya i Espanya". "Tenim una gran oportunitat per crear un llegat important per al futur", ha conclòs. La fira ha triat el gener perquè serà "l'únic esdeveniment important que tindran lloc a Barcelona" aquell mes, fet que creuen que ajudarà a "fer-se un lloc i a tenir l'experiència de ciutat exclusiva per als expositors i els assistents".
Labelexpo Europe, organitzat per Tarsus Group, celebrarà el pròxim setembre l'última edició a Bèlgica, la seva seu durant 38 anys. El canvi obeeix, entre altres raons, a l'objectiu de continuar creixent com a cita líder mundial del sector, que congrega més de 500 empreses i 40.000 visitants de 140 països. Així, el saló, de periodicitat biennal, reunirà a la tardor de 2025 al recinte de Gran Via les empreses de referència del sector, tant d'embalatge i cartons plegables com impressores d'etiquetes, que presentaran les últimes tecnologies i innovacions en productes, materials i maquinària mitjançant demostracions i presentacions amb màquines en funcionament.